به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۱۷:۰۳
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۶/۱۹ ساعت ۱۴:۳۶
کد مطلب : ۱۵۸۳۰

بهشت تمام شد بهارستان را بچسبید

گروه سياسي- رسانه‌ها:پایبندی به تشکیلات مفهومی است که این روزها با اتفاقاتی که در جریان انتخاب شهردار رخ داد محل بحث فعالان سیاسی اصلاح طلب شده است. فارغ از اینکه رای الهه راستگو که با حمایت اصلاح‌طلبان وارد شورای شهر تهران شد به کدام نامزد شهرداری تهران بوده است اظهارات روز گذشته او و برخی فعالان سیاسی جای بحث دارد.
بهشت تمام شد بهارستان را بچسبید
بلافاصله پس از مشخص شدن عدم پایبندی راستگو به نظر اصلاح‌طلبان در انتخاب شهردار برخی اعضای حزب اسلامی کار که راستگو عضو آن است از اخراج وی سخن گفتند. اما آنچه امروز باید برای اصلاح‌طلبان در دستور کار قرار گیرد عبور از اتفاقی است که رخ داد. انتخابات مجلس پیش رو است و توقف بیش از این در ایستگاه شهرداری تهران جایز نیست. فرصت انتخاب شهردار اصلاح‌طلب از دست رفت و با پرداختن بیش از حد به این موضوع نه آن فرصت احیا می‌شود و نه می‌توان از فرصت‌ها و ظرفیت‌های پیش رو استفاده کرد. حال باید برای انتخاب نمایندگان مجلس ساز وکار دقیق تری چیده شود تا این تجربه مجال بروز دوباره نیابد.

آنچه سال‌هاست به عنوان فقدان تحزب و رفتار تشکیلاتی از آن یاد می‌شود باید توسط بزرگان اصلاح‌طلب درمان شود. اگر امروز جریان اصلاحات از این اتفاق درس نگیرد در آینده نه چندان دور باید تبعات آن را در انتخابات مجلس نیز بپذیرد. چنین رفتارهایی در نظام‌های تمام حزبی هم گاهی دیده می‌شود و طبیعت سیاست بده و بستان‌هایی است که امروز به زیان اصلاح طلبان تمام شده است. آسیب شناسی این مساله از این جهت اهمیت دارد که همه افراد دخیل در جریان انتخاب لیست باید به اندازه قدرالسهم خود مسوولیت آن را بپذیرند. شورای مشورتی، جبهه هماهنگی اصلاحات و رهبران این جریان هر کدام باید میزان مسوولیت خود قبول را کنند و اگر لازم شد از مردم عذرخواهی کنند از انجام آن ابایی نداشته باشند.
حال که اقبال مردم دوباره فرصت مجال یافته نباید با رفتارهای فردی و تک‌روی‌های بی‌مورد آن را از دست داد و لازم است برای آینده برنامه‌های دقیق‌تری تدارک دید.
مرجع : روزنامه اعتماد

۱۳۹۲/۰۶/۱۹ ۱۴:۴۷
به امید ریاست مجلس دكتر عارف. اندكی صبر.... (124993)
۱۳۹۲/۰۶/۱۹ ۱۵:۵۸
با واضح شدن ناکار آمدی دولت روحانی در تغییر فضای سیاسی به امید پیروزی دکتر عارف در مجلس دهم. (125089)
حامد
۱۳۹۲/۰۶/۱۹ ۱۷:۴۴
اگر شما اصلاح طلب واقعی هستی نباید بگی دولت روحانی ناکارامد است. (125183)
۱۳۹۲/۰۶/۱۹ ۲۰:۱۸
فعلا كه قدرت دست ديگران هست تا روحاني !!! (125330)
۱۳۹۲/۰۶/۱۹ ۱۵:۵۹
رئیس مجلس 10 عارف اصلاح طلب (125090)
۱۳۹۲/۰۶/۱۹ ۱۸:۰۸
شتر درر خواب بیند پنبه دانه.ببین هرجایی که اصولگرا ها با هم متحد شدند کسی نمیتونه شکستشون بده.این رو از نتیجه انتخابات شورا ها تو کشور میشد فهمید لیست واحد دادند پیروز شدند. (125204)
۱۳۹۲/۰۶/۱۹ ۲۲:۵۰
شتر در خواب بیند پنبه دانه!!!! (125411)
ویانا
۱۳۹۲/۰۶/۱۹ ۱۴:۴۹
امیدوارم در انتخابات مجلس طوری انتخاب کنیم و کسی را انتخاب کنیم که بعدها باعث پشیمانی امان نشود ... ما منتظر راهنمایی بزرگان اصلاح طلبمان هستیم . (124994)
۱۳۹۲/۰۶/۱۹ ۱۴:۵۲
مجلس را هم از افراطی ها پاك میكنیم. روز شماری را از 24 خرداد آغاز كرده ایم. (125002)
موسی
۱۳۹۲/۰۶/۱۹ ۱۵:۱۶
لازم است جهت مطرح کردن افراد ضمانت های لازم مورد بررسی قرار گیرد . (125032)
۱۳۹۲/۰۶/۱۹ ۱۶:۴۰
زنده باد عارف با اینکه به خاطر انصرافش از انتخابات ازش دلخورم (125125)
۱۳۹۲/۰۶/۱۹ ۱۷:۰۳
بهارستان؟!
زززررررررششششششششککککککککک (125145)
۱۳۹۲/۰۶/۱۹ ۱۸:۰۳
داریم خریداری؟ برای اصولگراهای تندرو مجانیه (125200)
۱۳۹۲/۰۶/۲۰ ۰۱:۱۱
برادران و خواهران اصلاح طلب بهاری نظر رو بخونید و منصفانه مثبت و منفی بدبد
اولا میگید راستگو با لیست اصلاحات اومده حتما باید به کاندیدای اونها رای بده ، عزیز دل پس این همه نماینده اصولگرا که تو مجلس به وزیرای اصلاح طلب رای دادن چی. دوما مثل اینکه در سخنرانی رستگو اصلاح طلب ها مجلس رو ترک کردند ، این معنی شعاری که همیشه اصلاحات گذاشته شعار بمونه که میگه زنده باد مخالف من / ثالثا اگر قرار بود از روی لیست مشخص بشه اصلا چرا رای گیری کردند نمایندگان اصلاح طلب رو می شماردن اصولگرا رو هم میشمردن کار تموم میشد چهارما انتخابات ریاست جمهوری رو یادتونه که ولایتی واقعا ضربه بزرگی به اصولگرایی زد به نظر شما کار شما با راستگو شبیه کار یه سری به قول شما تند روها با ولایتی نیست (125486)