به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۱۸:۴۱
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۱/۲۸ ساعت ۱۸:۳۴
کد مطلب : ۳۸۴۴۹

287مسافر کشتی غرق شده ناپديد شده​اند

گروه بين​الملل: براثر غرق شدن کشتی مسافربری کره جنوبی بیش از ۲۸۰ تن کشته یا ناپدید شدند.
287مسافر کشتی غرق شده ناپديد شده​اند
بر اساس آخرین آمار تاکنون 9 نفر کشته و 287 تن ناپدید شده و 179 سرنشین این کشتی نجات یافته اند. این کشتی که اکثر مسافران آن را دانش آموزان دبیرستانی تشکیل داده بودند، دیروز نزدیک سواحل کره جنوبی غرق شد. خانواده های داغدار نیز در اسکله شهر ساحلی جیندو گردآمدند تا در دومین روز عملیات جستجو، از میزان پیشرفت عملیات امداد و نجات مطلع شوند.

یک مقام گارد ساحلی کره جنوبی در جزیره جیندو گفت: امواج دریا نزدیک محل غرق شدن کشتی مسافربری در مقایسه با دیگر آبهای ساحلی این کشور بسیار شدید است و همین مسئله باعث شد غواصان تا چند ساعت امکان دسترسی به لاشه کشتی غرق شده را نداشته باشند. کشتی مسافری، هنگام عزیمت از بندر «اینچیون» در اواخر روز سه شنبه، چهارصد و پنجاه مسافر داشت که سیصد و چهل نفر از آنها را معلمان و دانش آموزان نوجوان تشکیل داده بودند.

این دانش آموزان از مدرسه «دانوون» نزدیک سئول پایتخت کره جنوبی، قصد داشتند برای سفرگردشی به جزیره «جیجو» در فاصله صد کیلومتری جنوب شبه جزیره کره بروند. تاکنون، صد و هفتاد و نه نفر از سرنشینان کشتی غرق شده، نجات یافته اند. مقامات کره جنوبی همچنین مرگ شش تن از مسافران قایق را در بدترین حادثه دریایی بیست سال گذشته در این کشور تأیید کردند. علت غرق شدن کشتی مسافری با شش هزار و پانصد تن وزن که بیست سال پیش در ژاپن ساخته شده است، هنوز مشخص نیست.
مرجع : واحد مرکزی‌ خبر