به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۱۸:۰۴
 
۸
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۷/۲۸ ساعت ۲۲:۵۷
کد مطلب : ۵۸۳۹۴
جریان های تندرو گستاخ شده اند

اسیدپاشان برداشت درستی از دین ندارند

گروه سياسي: داریوش قنبری نماینده سابق مجلس و استاد دانشگاه می گوید که هدف عاملان اسیدپاشی های اخیر، ضربه زدن به دین مردم است.
قنبری به فرهیختگان آنلاین (FDN.ir) گفت: اسیدپاشی هیچ نسبتی با امر به معروف و نهی از منکر نمی تواند داشته بشاد، شاید این افراد بخواهند خودشان را افرادی مذهبی معرفی کنند، اما حقیقت دین این کار را تایید نمی کند. وی افزود: امر به معروف سلسله مراتب خاص خودش را دارد، در واقع هیچ حکم مذهبی برای مجازات اینگونه افراد بدحجاب نداریم. این اقدامات ناشی از نوعی برداشت های شخصی و افراطی از مذهب است.

این استاد دانشگاه اضافه کرد: کسی که به دین معتقد است، اسیدپاشی را تحت لوای امر به معروف توجیه نمی کند. قطعا این جنایات حساب شده برای ضربه به دین و اعتقادات دینی مردم است. انتظار این است که دستگاه های اطلاعاتی سرمنشا این اقدامات را مشخص کنند. قنبری تصریح کرد: نمی گویم با بدحجابی برخورد نشود اما اقدامات خودسرانه و خشونت‌آمیز تحت عنوان یک عمل دینی به اعتقادات مردم ضربه می زند.

وی خاطرنشان کرد: عدم برخورد جدی با برخی جریان های تندرو تا حدودی آنها را گستاخ کرده است، در جامعه ی ما دولت یک منشا دینی دارد و اگر بحث امر به معروف نهی از منکر باشد، در مراحل لسانی مردم می توانند ان را انجام بدهند اما به مراحل تنبیهی که برسد، انجام آن وظیفه ی دولت است، در حقیقت اگر این وضعیت ادامه پیدا کند، هرج و مرج جامعه را فرا می گیرد. نماینده سابق مجلس گفت: در این مسئله به افراد بی گناه و مذهب ظلم می شود، اسیدپاشان برداشت درستی از دین ندارند و با تحریک بیگانگان قصد به تصویر کشیدن چهره ای بد از اسلام دارند.