به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۰۰:۳۱
 
۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۲/۰۷ ساعت ۱۶:۵۹
کد مطلب : ۷۵۹۵۳

اظهارات ایوبی درباره اکران «خانه دختر»

گروه فرهنگی: رئیس سازمان سینمایی درباره وضعیت بلاتکلیف اکران فیلم «خانه دختر» گفت: هر فیلمی که پروانه نمایش داشته باشد، مشکلی برای اکران نخواهد داشت.
اظهارات ایوبی درباره اکران «خانه دختر»
حجت‌الله ایوبی درباره وضعیت اکران فیلم «خانه دختر» که زمزمه‌های تحریم آن از سوی حوزه هنری وجود دارد و در عین حال در جلسه اخیر شورای پروانه نمایش،قرارداد آن ثبت نشده است، گفت: هر فیلمی که پروانه نمایش داشته باشد، مشکلی برای اکران نخواهد داشت. او در پاسخ به این سخن که این فیلم پروانه نمایش دارد؟ افزود: گویا این فیلم نیازمند اصلاحات است و بعد از آن باید پروانه نمایش بگیرد.

ایوبی در پاسخ به این سخن که تهیه‌کننده فیلم اعلام کرده اصلاحات را انجام داده است و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هم این فیلم را دیده و نظر مساعدی درباره آن دارد، گفت: پروانه نمایش تنها مرجع تصمیم‌گیری است و بنده کاره‌ای نیستم و سازندگان فیلم باید با گفت‌وگو مسائل احتمالی فیلم‌شان را حل کنند. مدتی است که زمزمه تحریم فیلم «خانه دختر» کار شهرام شاه‌حسینی که سال گذشته در سی‌وسومین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد، از سوی حوزه هنری شنیده می‌شود و با وجود اینکه پیش‌بینی می‌شد در جلسه امروز شورای صنفی نمایش قرارداد اکرانش ثبت شود،سخنگوی شورا خبری از ثبت قرارداد این فیلم نداد و حتی اعلام کرد که قراردادی ارائه نشده است.

این در حالی بود که چندی پیش محمد شایسته تهیه‌کننده «خانه دختر» خبر داده بود که قرارداد اکران این فیلم رادر اولین جلسه شورای صنفی نمایش ثبت خواهد کرد و تاکید کرده بود: فیلم ما پروانه نمایش دارد و تمام سوء تفاهم‌های قبلی را برطرف کردیم و دوباره پروانه نمایش گرفتیم. در حال حاضر آنونس فیلم هم پروانه دارد و پوسترهای آن هم آماده و چاپ شده‌اند و ما مساله توقیف فیلم را تکذیب می‌کنیم.

او که روز اول اردیبهشت ماه با ایسنا گفت‌وگو می‌کرد، اعلام کرده بود که در مراجعه‌ای که به وزارت ارشاد داشته‌اند، گفتند که فیلم مشکلی برای اکران ندارد.  در فیلم «خانه دختر» حامد بهداد، باران کوثری، پگاه آهنگرانی، رعنا آزادی ور، بابک کریمی، بهناز جعفری، محمدرضا هدایتی، نسیم ادبی، امیر علی نبویان، پردیس احمدیه، نادر فلاح، مانی شاه حسنی، رویا تیموریان حضور دارند.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: «مرتضی قصد دارد خانه کوچک‌شان را زیر قیمت بفروشد تا زودتر از محله و نگاه سنگین مردمانش فرار کند.»
مرجع : ایسنا