به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۱۰:۵۴
 
۴۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۱/۱۲ ساعت ۱۷:۲۳
کد مطلب : ۷۳۳۳۳

هدیه وزیر آمریکایی به علي اکبر صالحی

گروه سياسي:​ از حواشی جالب مذاکرات اینکه بی بی سی گزارش داد، ارنست مونیز وزیر انرژی آمریکا با آگاهی یافتن از اینکه علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی و همتای ایرانی اش به تازگی پدربزرگ شده، او را غافلگیر کرده و در این دوره از مذاکره، هدایایی را به صالحی اهدا کرده که آرم دانشگاه ام آی تی بر روی آنها است؛ دانشگاهی که مونیز و صالحی هر دو در آنجا تحصیل کرده اند.



گفتني است در اين رابطه روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز (NTtimes)، با انتشار گزارشی به بیان بیوگرافی و نقش "علی اکبر صالحی" رییس سازمان انرژی اتمی کشورمان و "ارنست مونیز" وزیر انرژی آمریکا که به عنوان کارشناس هسته ای در مذاکرات حضور دارند پرداخت.

این گزارش تحت عنوان "مذاکره کننده گان درجه دو، در پس گفتگوهای سیاسی در مذاکرات هسته ای ایران، بحث فیزیک می کنند" منتشر شده است. در این گزارش پس از اشاره به سوابق علمی و مسئولیت های صالحی و مونیز و تعامل آن ها در مذاکرات به موضوعی جالب اشاره شده است. نیویورک تایمز نوشت: «آقای صالحی به تازگی برای اولین بار پدربزرگ شده و آقای مونیز به همین مناسبت هدایایی با لوگویM.I.T. (دانشگاه فنی ماساچوست)، به وی اهدا کرده است.»