به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۸ - ۱۹:۱۵
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۳/۰۶ ساعت ۱۲:۰۵
کد مطلب : ۱۲۰۳۳

ائتلاف عارف و روحانی= ورود به مرحله دوم

گروه سياسي: يك فعال سياسي اصولگرا در مورد شانس دو كانديداي اصلاح‌طلبان گفت: بستگی به ائتلاف عارف و روحانی در عرصه انتخابات دارد، اما راهکار اصلی برای تحقق این موضوع خارج شدن جریان طرفدار اصلاح‌طلب از گوشه‌گیری در انتخابات است.
ائتلاف عارف و روحانی= ورود به مرحله دوم
دكتر اميدوار رضايي افزود: امکان ائتلاف گروه‌های اصلاح طلب بر روی یک گزینه بسیار محتمل است تا بتوانند با این حرکت انتخابات ریاست‌جمهوری را به دور دوم بکشانند اما به لحاظ پیچیدگی معادلات نمی‌توان اظهارنظر دقیقی در این باره کرد. به‌طور حتم میانجیگری افرادی همچون هاشمی و خاتمی در وضعیت‌ آتی کاندیداهای اصلاح‌طلب بسیار تأثیرگذار است که شاید این دو کاندیدا به کمک این‌گونه افراد به سمت تعامل و ائتلاف حرکت کنند، اما به نظر می‌رسد اجماع روحانی و عارف در شرایط کنونی دور از انتظار است، که یکی از علل این موضوع حضور طیف‌های مختلف با تفکرات متفاوت در جریان اصلاح‌طلبی است به گونه ای که در این جریان از قهر کامل تا تعامل کامل با نظام وجود دارد.

وي ادامه داد: از طرف دیگر یکی از عوامل و علت‌های به اجماع نرسیدن کاندیداها اصلاح‌طلب در انتخابات یازدهم ریاست‌جمهوری این است که شاید شرایط و ویژگی‌های روحانی و عارف مورد قبول تمام طیف‌های جریان اصلاح طلب نیست، اما به لحاظ پیچیدگی معادلات نمی‌توان اظهارنظر دقیقی در این باره کرد و نتیجه نهایی را باید در دو هفته پایانی پس از بررسی نظرسنجی‌ها مشاهده کرد.

رضايي اظهار داشت: به نظر من درصد احتمال دو مرحله‌ای شدن انتخابات بسیار بالاتر است اما تعیین حضور کدام کاندیدا از میان هشت نفر کنونی در مرحله دوم بسیار سخت است، چون شاید در دو هفته‌ آینده برخی افراد به نفع دیگران از عرصه انتخابات کنارگیری کنند، از طرف دیگر اگر عرصه انتخابات به سمت دو و یا سه قطبی شدن پیش برود، طبیعتا رأی‌ها متمرکز‌تر می‌شود، اما اگر کسی از حضور در انتخابات انصراف ندهد باید شاهد انتخابات دو مرحله‌ای در کشور باشیم.

۱۳۹۲/۰۳/۰۶ ۱۲:۱۲
چیچ کدام شانسی در مقابل قالبیاف ندارید (58129)
۱۳۹۲/۰۳/۰۶ ۱۲:۴۳
عزیزم اگه اونا ائتلاف کنن مطمئنا دور اول کار بنفع اصلاح طلبا تمومه (58145)
۱۳۹۲/۰۳/۰۶ ۱۴:۰۰
اگه خاتمی و هاشمی به امید حکم حکومتی هنوز از کسی حمایت نکردند قابل قبول است ولی اینو باید بگن که مردم بدوننن، اگه نه نمیخوان از کسی حمایت کنن یا اگه یه تاکتیک دیگه دارن باید بازم به مردم بگن، اخه اگه اصلاح طلبان رهبری نداشته باشند چطور ممکنه برنده شن ، مگه کشتی بدون ناخدا ویا خودرو بدون راننده به جایی میرسه ؟ بابا سکوت و انفعال هم یه حدی داره یا اینکه با شهامت بگویید ما دیگه رهبر اصلاحات نیستیم تا ما دنبال کس دیگه ای بریم ، بخدا یه رهبر ضعیف مثل همان کواکبیان یا. . . بهتر از بلاتکلیفی و نبود یه سکانداره، هشت ساله چوب اشتباه اصلاح‌طلبان در سال 84 را می‌خوریم کم بود؟ (58185)
سياوش نيك پي
۱۳۹۲/۰۳/۰۶ ۱۲:۴۹
بدون اجماع شانس پيروزي اصلاح طلبان زير صفر است.و اگر اجماع صورت نگيرد و انتخابات به دور دوم كشيده شود يكي از دو گزينه اقاي قاليباف و يا اقاي ولايتي رييس جمهور خواهند شد.(كه البته شانس پيروزي اقاي ولايتي بيشتر است).شك نكنيد.(درود بر خاتمي) (58150)
میلاد ش
۱۳۹۲/۰۳/۰۶ ۱۲:۵۹
من این حرفا حالیم نمیشه هاشمی چی شد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (58158)
۱۳۹۲/۰۳/۰۶ ۱۴:۰۴
اگه هاشمی رو میخواین باید به دکتر عارف رای بدین تنها کسی که گفته از ایشون تو کابینه خودش استفاده خواهد کرد (58187)