به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۱۸:۴۱
 
۱۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۶/۲۷ ساعت ۰۸:۰۰
کد مطلب : ۵۵۰۳۶
خودروی آبی؛ یکی از بهترین اتومبیل‌های دوکاره جهان

گران‌ترین وسایل تفریحی جهان/ تصاویر

گروه فناوری: انسان از زمان کودکی خود به وسایل بازی علاقه دارد و حاضر است تا برای به دست آوردن این ابزار سرگرمی هزینه زیادی را پرداخت کند. با گذشت زمان و افزایش سن علایق ما تغییر می‌کند و خواهان وسایل سرگرمی متفاوتی می‌شویم، وسایلی که گاه هزینه‌ای بسیار بالا برای ما به همراه دارند.
در این گزارش نگاهی داریم به تعدادی از گران‌ترین اسباب بازی‌هایی که ثروتمندان حاضر هستند برای به دست آوردن آن‌ها هزاران دلار هزینه کنند. این ابزار و وسایل معمولاً کاربرد چندانی ندارند و استفاده از آن‌ها نیز محدودیت‌های بسیاری را به همراه دارد. با این حال هنوز ثروتمندان بسیاری برای استفاده کوتاه مدت از این ابزار حاضر هستند هزینه سنگینی را بابت آن‌ها پرداخت کنند.

قایق نهنگ قاتل
100 هزار دلار




یک قایق جالب 2 نفره که هم از نظر ظاهری و هم از نظر عملکرد همانند نهنگ‌های قاتل است. این وسیله می‌تواند با استفاده از طراحی خاص خود هم در زیر آب و هم در سطح آب با سرعت بسیاری حرکت کند و حتی تا چند متر نیز به بیرون از آب بپرد. سیستم جالب این وسیله می‌تواند باعث شود تا گردشگران بسیاری برای استفاده از آن حاضر شوند هزینه بسیاری را پرداخت کنند.

ماکت مسیر مسابقه Le Mans در یک پورشه
125 هزار دلار




یک ماکت خودروی پورشه 917 که قدیمی‌ترین مسیر مسابقه خودرو در جهان را با نسبت 1:32 را در خود قرار داده است. این ماکت به رنگ خودروهای واقعی استفاده شده در مسابقات Le man 1971 است و از لاستیک‌های واقعی استفاده شده در پیست مسابقه نیز استفاده می‌کند. ماکت پیست مسابقه نیز به شدت دقیق است و در ساخت آن از جزییات بسیاری استفاده شده است.

خودروی آبی
135 هزار دلار




یکی از بهترین اتومبیل‌های دوکاره جهان که می‌تواند در جاده و مسیرهای معمولی به راحتی حرکت کند و سپس در صورت نیاز وارد آب نیز بشود. این خودرو برای حرکت از یک موتور 300 اسب بخاری هوندا استفاده می‌کند و می‌تواند در جاده به سرعت 130 کیلومتر در ساعت و در آب به سرعت 70 کیلومتر در ساعت دست یابد.

هاورکرافت پرنده
190 هزار دلار




یک هاورکرافت ساده می‌تواند با استفاده از بالشتک‌های هوای قرار گرفته در زیر آن به راحتی در سطح آب و زمین حرکت کند. این مدل با استفاده از بال‌هایی که به آن متصل شده است می‌تواند در سرعت‌های بالا تا مدتی در هوا نیز باقی بماند. این وسیله علاوه بر قابلیت پرش می‌تواند به سرعت بسیار بالای 110 کیلومتر در ساعت نیز دست یابد.

خودروی الکتریکی با سرعت 190 کیلومتر در ساعت
200 هزار دلار




در سال‌های اخیر شاهد ورود خودروهای الکتریکی بسیاری به بازار بوده‌ایم، خودروهایی که از طراحی بسیار لوکسی برخوردار هستند و می‌توانند به سرعت بسیار بالایی نیز دست یابند. با این حال چند سال پیش شرکتی یک اتومبیل کوچک الکتریکی را طراحی کرد که می‌تواند به راحتی به حداکثر سرعت 190 کیلومتر در ساعت دست یابد. این خودرو از بدنه‌ای بسیار مقاوم برخوردار است و می‌تواند در صورت وقوع حادثه از سرنشینان خود به خوبی محافظت کند.

خودروی بتمن 1966
200 هزار دلار




طرفداران ابرقهرمان بتمن مطمئناً تاکنون ابزار بسیاری را از او در بازار دیده‌اند، با این حال می‌توان به راحتی گران‌ترین وسیله متعلق به او را این خودرو دانست. این اتومبیل از بدنه یک لینکلن ساخته شده است و موتور آن می‌تواند 430 اسب بخار توان تولید کند. بسیاری از جزییات خودروی بتمن در این اتومبیل با دقت بالایی ایجاد شده است و به همین دلیل این وسیله طرفداران بسیار زیادی دارد.

Helicycle
395 هزار دلار




یک موتورسیکلت 3 چرخ که می‌تواند در مدت 10 دقیقه به یک هلیکوپتر 2 نفره تبدیل شود. این موتور سیکلت از یک موتور 4 سیلندری با توان 230 اسب بخار استفاده می‌کند و می‌تواند چه در زمین و چه در هوا به حداکثر سرعت 180 کیلومتر در ساعت دست یابد. در حالت موتورسیکلتی این وسیله می‌تواند در زمانی کمتر از 8 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت برسد.

قایق نظامی متعلق به جنگ جهانی دوم
1 میلیون دلار




یک قایق نظامی مدل PT-728 متعلق به جنگ جهانی دوم که در سال 1945 ساخته شده است. در حال حاضر تنها 12 عدد از این قایق در جهان باقی مانده است و تمامی آن‌ها بسیار با ارزش هستند. با اینکه در بدنه این قایق سلاح‌ها و اژدرهای بسیاری دیده می‌شود اما تمامی آن‌ها تقلبی هستند و کاربردی ندارند.

ربات Kuratas
1 میلیون و 300 هزار دلار



این ربات با وجود اینکه به نظر یک وسیله استفاده شده در فیلم‌ها می‌آید اما به صورت واقعی ساخته شده است و قابلیت حرکت را نیز دارا است. این ربات بیش از 4500 کیلوگرم وزن دارد و می‌تواند با سرعت 10 کیلومتر در ساعت حرکت کند. با اینکه سازندگان ژاپنی آن سلاح‌های بسیاری را در آن قرار داده‌اند اما هیچ‌کدام از آن‌ها کاربردی نیستند و نمی‌توانند به کسی آسیب بزنند.

زیردریایی 5 نفره
2 میلیون و 700 هزار دلار




یک زیر دریایی کوچک 5 نفره که می‌تواند تا عمق قابل توجه 200 متری پایین رود و آن‌ها را به مکان کشتی‌ها و قایق‌های غرق شده بسیاری برساند. این زیر دریایی از امنیت بسیار بالایی برخوردار است و بدنه آن می‌تواند در برابر فشار بسیار زیاد آب مقاومت کند. منبع انرژی این وسیله نیز دو باتری قدرتمند است که می‌تواند به مدت 8 ساعت انرژی لازم را برای این زیردریایی فراهم کند. این وسیله بیشتر به درد ثروتمندانی می‌خورد که پول بسیار زیادی در اختیار دارند و دوست دارند تا به صورت اختصاصی به گشت و گذار در اعماق دریا بپردازند.
مرجع : بازارخبر