به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۱۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۱/۱۳ ساعت ۰۲:۲۵
کد مطلب : ۷۳۳۵۲
جان کری تا پنج شنبه برای ادامه مذاکرات در لوزان خواهد ماند

مذاكرات مجددا براي يك‌روز ديگر تمديد شد

گروه سياسي: «ماری هرف» سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در توییتر خود از ماندن جان کری وزیر خارجه آمریکا دست کم تا روز پنج شنبه برای ادامه مذاکرات در لوزان خبر داد.
مذاكرات مجددا براي يك‌روز ديگر تمديد شد
 متنی که ماری هرف سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در توییتر خود نوشته تاییدی بر گزارش ها درباره ادامه مذاکرات تا روز پنج شنبه است. ساعتی قبل وزیر خارجه آلمان با اعلام اينكه مذاكرات براي يك روز ديگر هم تمديد شده گفته بود که «فردا صبح خواهیم دید که شرایط با چه تحولاتی همراه است. امشب پیشنهادات تازه‌ای به ايران ارائه می‌شود.»
ناظران با بیان اینکه مذاکرات هسته‌ای در لوزان به توافق نهايي نمی‌رسد، مي گويند طرفین در پایان این گفت‌وگوها نهایتاً یک بیانیه صادر می‌کنند. محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران نیز در پاسخ به پرسش خبرنگاران درباره ادامه مذاکرات تا روز پنج شنبه گفت: «هر چیزی ممکن است».
ظريف و جان کری دومین دور مذاکره دوجانبه برای کاستن از اختلافات را انجام دادند. در این جلسه  عراقچی و  تخت روانچی معاونان وزیر امور خارجه و وندی شرمن معاون وزیر خارجه امریکا نیز حضور داشتند. این دومین دور مذاکره وزیران خارجه ایران و امریکا طی روز چهارشنبه بود.