به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۲۲:۰۹
 
۸
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۴/۱۱ ساعت ۱۵:۴۷
کد مطلب : ۸۲۸۵۷
امسال هم تيم محبوب حال خوبي نخواهد داشت!

ادامه نابسامانی‌وسردرگمي‌هاي پرسپولیس

گروه ورزشي: در حالیکه فرصت چندانی تا پایان فصل نقل و انتقالات لیگ برتر و همچنین آغاز فصل 94-95 باقی نمانده وضعیت هم ریخته بزرگترین و پر طرفدارترین باشگاه ایران یعنی پرسپولیس، هواداران این تیم را در نگرانی و استرس زیادی قرار است.
ادامه نابسامانی‌وسردرگمي‌هاي پرسپولیس
علی سبزمیدانی

صبح روز نوزدهم شهریور 93 بود که اخبار ضد و نقیضی بر روی خروجی خبرگزاری‌ها و سایتهای خبری کشور، مبنی بر برکناری علی دایی از سمت سرمربی گری باشگاه پرسپولیس، قرار گرفت، که تا بعد از انتشار و تا ظهر آن روز مدام توسط رحیمی مدیر عامل وقت باشگاه تکذیب می‌شد، او به هیچ عنوان برکناری دایی را تایید نمی‌کرد و در مصاحبه هایش مدام تاکید می‌کرد: من به عنوان مدیر عامل این باشگاه محکم می گویم که علی دایی همچنان سرمربی پرسپولیس است و با قدرت به کارش ادامه خواهد داد.

اما او ناآگاه از تصمیمات پشت پرده‌ای بود که توسط گروهی به محوریت حمیدرضا سیاسی رئیس وقت هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس گرفته شده بود که قرار بر این بود که حتی اگر شخص مدیر عامل نیز به حمایت از سرمربی پرداخته و اصرار به بقای او داشته باشد خودش نیز برکنار خواهد شد! كه در آخر نیزهمین شد و رحیمی از موضع خود کوتاه نیومد و در نهایت توسط هیئت مدیره و سیاسی برکنار شد.

عصر همان روز اما سیاسی قصد معرفی حمید درخشان بازیکن و مربی سابق باشگاه پرسپولیس به عنوان سرمربی جدید به هواداران را در مجموعه درفشی فر داشت، اتفاقی که البته اصلا به مزاج هواداران پرسپولیس خوش نیامد و اغلب هوادارا مخالف رفتن دایی و رحیمی بودند. اما کادر مدیریتی که حالا قدرت را در دست داشت در اقدامی که به ندرت در محافل ورزشی مشاهده شده در مقابل خواسته هواداران نیز ایستاد تا جایی که تا چندین روز درخشان و سیاسی تحت محافظت و به صورت مخفی و دور از چشم هواداران رفت و آمد می‌کردند تا اینکه بالاخره رفته رفته این شرایط برای هوادارا پرسپولیس عادی شد و قبول میکردند باید درخشان را به عنوان سرمربی و سکان دار هدایت باشگاه محبوبشون بپذیرند، حالا بگذریم از اینکه تا یکی دو بازی بعد از شروع کار سرمربی جدید هواداران همچنان در استادیوم نام دایی را فریاد می‌زدند.

شاید آن روزها، بدبین ترین هواداران پرسپولیس هم فکر نمي‌کردند که تیمشان در گرداب و مخمصه‌ای افتاده که ماهها از آن آسیب خواهد دید و روند این تیم را کلا را به نابودی می‌کشاند. نتایج ضعیف تیم و اظهار نظرهای غیر منطقی سرمربی و توجیه های بچه گانه او در برابر نتایج ضعیف و عدم کسب نتایج مورد رضایت هواداران و... همه باعث شده بود تا هواداران پرسپولیس از این شرایط به شدت عصیانی باشند تا اینکه بالاخره هیئت مدیره در غیاب حمیدرضا سیاسی که حالا گفته می‌شد در زندان است! به خواسته چندین ماهه هواداران توجه کردند و درخشان را از سمتش برکنار کردند. البته نتایج ضعیف تیم و عملکرد منفی سرمربی در این برکناری نقش اصلی و بسزایی داشت.

این بار اما نوبت به برانکو ایوانکوییچ کروات سرمربی سابق تیم ملی فوتبال رسید که حالا شانسش را در پرسپولیس تجربه کند. پرسپولیس اصلا حال و روز خوشی نداشت و دنبال ناجی بود. شرایط آن روزهای پرسپولیس طوری بود که حتی علی دایی در اظهار نظری گفته بود اگر من به جای برانکو بودم جرات تحویل گرفتم و احیای این تیم را نداشتم. اما برانکو بدون توجه به سخن شاگرد سابقش آمد و تیم را تحویل گرفت، اما شرایط این‌بار نیز آنطور که باید نشد و تنها امید پرسپولیس و هوادارانش که جام باشگاهای آسیا بود از دست رفت.

حالا بعد از طی هشت – نه ماه کابوس وار برای پرسپولیس اکثر هوادارای سرخ وزارت ورزش و شخص وزیر محترم و همچنین آقای خادم را مسئول و باعث و بانی اتفاقات تلخ باشگاه پرسپولیس می‌دانند. آنها بارها حتی این وزارت را به استقلالی بودن! نیز متهم کرده اند. حالا بعد از یک فصل همراه با دلهره و عذاب برای هواداران تنها امید آنها به لیگ جدید و پرسپولیس جدید است که ظاهرا آن هم تا الان بی فایده بوده است!

چند هفته‌ای تا شروع لیگ باقی مانده اما باشگاه و مدیریت آن عملکرد خوبی در فصل نقل و انتقالات نداشته و بازیکنانی که خواسته هواداران تیم نیز بودند هنوز جذب نشدند، که از مهمترین بازیکنان می‌توان به سید جلال حسینی مدافع اسبق و محبوب قرمزها اشاره کرد. او صحبتهایی را با مدیر عامل قبلی پرسپولیس یعنی نژادفلاح انجام داده بود اما ظاهرا تیم مدیریتی کنونی نتوانسته رضایت او را برای حضور در پرسپولیس جذب کند.

هواداران پرسپولیس که به قول خودشان در این مدت کارد به استخوانشان رسیده گویا دیگه تحمل بی سرو و سامانی باشگاه و عملکرد ضعیف مدیریتی آن را ندارند. خصوصا بعد از آنکه در واگذاری و خصوصی سازی تیم نیز در مزایده های ماه‌های اخیر به بن بست خورد و حسین هدایتی که هواداران او را یک پرسپولیسی متعصب می‌دانند نتوانست مالک باشگاه شود. با این اوضاع تنها کار هواداران در هفته اخیر هماهنگی و سر و سامان دادن اعتراض و تجمع به وضعیت ناراحت کننده تیم در مقابل ساختمان باشگاه است.

آنها بعد از فراخوان های روزهای گذشته در شبکه‌های اجتماعی توانستند شنبه هفته جاری با حضوری 200-300 نفره مقابل ساختمان باشگاه به وضعیت تیم اعتراض کنند که البته توجهی که باید از سوی مسئولان باشگاه به آنها می‌شد، نشد تا اينکه باز در روز چهارشنبه دوباره به مقابل ساختمان آمدند و یکی دو ساعتی را تجمع کردند و بعد از ان قصد حضور مقابل وزارت ورزش را داشتند که البته این اتفاق نیفتاد.

وضعیت پرسپولیس همچنان و اصلا چنگی به دل نمي‌زند. مشکلات مالی و عدم حضور هیئت مدیره قوی از یکسو و عملکرد ضعیف در فصل نقل انتقالات تا به اینجا از سویی دیگر همه دست به دست هم داده تا امید چندانی به‌ای تیم در فصل جدید هم نباشد. اتفاقی که بیشتر از همه دل هواداران را خون می کند و به اعتبار این باشگاه بزرگ و قدیمی لطمه خواهد زد. باید دید بزرگان فوتبال این تیم و وزارت ورزش می‌توانند در روزها و هفته های اخیر خاتمه دهنده مشکلات تیم باشند یا هواداران باید همچنان نا امید و با شرایط قبلی منتظر شروع لیگ جدید باشند.

پردیس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۱۱ ۱۷:۵۹
تاریخ اینگونه میگوید که:شاهین با پرویز دهداری (معلم اخلاق که خدای رحمتش کند ) محبوب ترین تیم در ایران و فراتر از ایران بود،محبوبیت و هواداران فراوان تا جایی پیش رفت که رژیم گذشته دست به انحلال باشگاه شاهین در سراسر کشور زد. از آن زمان چه در حکومت گذشته و چه در حال شرائط طوری است که دوست ندارند این باشگاه باشد،در حقیقت حکومت ها تعیین کننده هستند و نه مردم ،قبول کنیم که اینجا ایران است و نه حتی ترکیه. (312251)
سورنا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۱۱ ۲۳:۱۵
امیدواریم هوادارای پرسپولیس و بزرگان این تیم در برابر توطیه ها بایستند و نذارن این میراث کهن از بین بره . پرسپولیس یک وطنیه برا خودش (312297)
بهمن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۱۱ ۲۱:۴۱
وضعیت پرسپولیس واقعا نگران کننده است ، همانگونه که در متن هم اشاره شد اصلی ترین عامل روند ضعیف پرسپولیس وزارت ورزش ودخالتهای خادم است ، امیدوارم رییس جمهور در این قضیه دخالت کند و جلوی نابودی پرسپولیس را بگیرد (312284)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۱۱ ۲۲:۵۲
من از هر چی فساد تو این مملکت بگذرم از پولهای میلیاردی که از بیت المالیدن به این بازیکنا نمیگذرم و به درگاه خدا از این ظلم شکایت میکنم (312291)
سورنا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۱۱ ۲۳:۱۳
دقیقا از روزی که دایی از این تیم رفت این تیم دیگه روی خوشی رو ندید
دایی با مدیریت قوی داشت پرسپولیس رو میساخت که سیاسی و درخشان بازیچه دست وزارت ورزش و خادم شدند و نذاشتند دایی پرسپولیس رو بسازه . الانم فقط علی دایی باید برگرده تا بتونه پرسپولیس رو درست کنه . فرد دیگری قدرت .ساختن پرسپولیس رو نداره (312296)
ايران
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۰۴/۱۱ ۲۳:۴۵
با تشكر از اين تحليل،،با نظر پرديس موافقم،،باشگاهي كه ٣٠ ميليون هوادار داره حكم يك كشور رو داره (312302)