به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۱۸:۴۱
 
۳۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۳/۰۱/۳۱ ساعت ۰۸:۳۴
کد مطلب : ۳۸۷۳۹

شائبه ربط حادثه اوین با مذاکرات هسته‌ای

گروه سياسي: افراطیون نشان داده اند که برای به شکست کشاندن مذاکرات هسته ای ایران و غرب از هیچ کوششی دریغ نمی کنند؛ چه افراطیون داخلی و نیز افراطیون غربی و صهیونیست ها. موضوع حادثه زندان اوین، شاید تازه ترین پروژه ی افراطیون در این زمینه باشد.
شائبه ربط حادثه اوین با مذاکرات هسته‌ای
به گزارش انصاف‌نیوز، پس از پروژه ی افشاگری های پشت پرده ی مذاکرات توسط برخی افراطیون از جمله سیدمحمود نبویان و کریمی قدوسی، دو نماینده ی مجلس، حالا بهانه های حقوق بشری برای تحریک غرب مي‌تواند راهکار جدید افراطیون برای به شکست کشاندن دولت برآمده از انتخابات 24 خرداد باشد. شایعه برخورد با زندانیان بند سیاسی 350 زندان اوین مي‌تواند بهترین بهانه در دست طرف غربی باشد تا مذاکرات از روال کنونی خود خارج شود؛ اتفاقی که مي‌تواند شکست تیم قبلی مذاکره کننده به سرپرستی سعید جلیلی و دولت احمدی نژاد را توجیه کند.

در سالهای اخیر، افراطیون ثابت کرده اند که قدرت نفوذ و تاثیرگذاری منفی در برخی نهادها را داشته و دارند و گاهی اتفاقاتی را باعث شده اند که به پای جناح اصولگرا، حتی مجلس و نیز نظام نوشته شده است اما از زیر بار مسوولیت آن شانه خالی کرده اند. غربی‌ها نیز برای کمک به بستر سازی این وضعیت، هم در پوشش خبرهایی از این قبیل سنگ تمام مي‌گذارند؛ به ویژه شبکه های فارسی زبان دولت های انگلیس و آمریکا، - بی.بی.سی فارسی و صدای آمریکا - در این دو روز موضوع زندان اوین را در صدر خبرهای جهان مطرح کردند تا موضع غرب در قبال ایران، به خوبی تقویت شود.

تجربه گذشته نشان مي‌دهد که پوشش رسانه ای قوی در این دست رسانه ها، مي‌تواند بر مذاکرات تاثیرگذار باشد؛ همچنین مي‌تواند طرف ایرانی را در موضع واکنش و مقاومت قرار دهد تا اعتراض‌ها و انتقادها در قبال محدودیت فضای سیاسی ادامه دار شود. پیش از نوروز 93، ملاقات کاترین اشتون، مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با نرگس محمدی و مادر ستار بهشتی در حاشیه سفر به تهران، یکی از دلایلی بود که چشم انداز قبلی احتمال آزادی تعدادی از زندانیان سیاسی و تغییر مثبت در حصر موسوی و کروبی را به ناامیدی کشاند.

برخورد جدی با افراطیون و رسیدگی فوری به نقاط ضعفی در زمینه ی حقوق شهروندی که به سرعت در افکار عمومی به مساله تبدیل شده و دست مایه ی رسانه های غربی مي‌شوند؛ بهترین جایگزین برای پاک کردن صورت مساله و توجیه آن است. در عین حال اگر برخورد با زندانیان بند 350 صحت داشته باشد - که نشانه‌ها از صحت آن خبر مي‌دهند -، نوعی گریز از اعتدال در جو عمومی جامعه پدید خواهد آمد که در این صورت تندروها بیش از همه در آتش آن خواهند سوخت، پس چه خوب است که نهادهای ذیربط پیش از افزایش بیشتر شایعات و سواستفاده های داخلی و خارجی، خود فرمان هدایت را در دست گرفته و مسببان این اتفاق زشت را تنبیه و توبیخ کنند.