اگر میخواهید یک سایت خوب و موفق در هر زمینه ای داشته باشید برای رسیدن به این هدف به خیلی چیزها احتیاج دارید تا بتوانید به هدف خود دست پیدا کنید. یکی از این عوامل که به دیده شدن سایت شما میتواند کمک بسیار بزرگی کند تولید محتوا یا همان Content Generation میباشد که باید روان و برای خواننده جذاب باشد تا مخاطب مطلب شما را دنبال کند و در این حال اصول سئو و الگوریتمها را در آن رعایت کنید در غیر این صورت نمیتوانید رتبه خوبی در گوگل کسب کنید که در ادامه در مورد محتوای سئو صحبت خواهیم کرد.
مطمئناً این جمله را در سئو سایت بارها شنیده اید که محتوا پادشاه است اما چرا میگویند محتوا پادشاه است؟ برای این جمله دو دلیل عمده وجود دارد تا معنی این جمله را بهتر درک کنید و اگر آنها را رعایت کنید حتماً میتوانید موفق شوید دلیل اول این است که شما با نوشتن یک محتوای خوب میتوانید محصول خود را به خوبی برای مخاطب خود توضیح دهید و اگر نوشته شما جذاب و مفید باشد مطمئناً مخاطب شما آن را میخواند و باعث میشود زمان بیشتری را در سایت شما بگذراند و این آن چیزی است که گوگل به آن خیلی اهمیت میدهد و متوجه میشود که مطلب شما به قدری برای مخاطب جذاب و مفید بوده که آن را خوانده است و برای آن وقت گذاشته است برای همین گوگل در Searchهای بعدی اگر کسی به دنبال این مطلب باشد شما را در نتایج بالاتر قرار خواهد داد اگر متن شما به اندازه کافی خوب باشد میتواند تا خط اول Google پیش رود، اما دلیل دیگری که محتوا اهمیت بسیار زیادی دارد این است که مطمئناً گوگل نمیداند که شما چه محصول و یا خدماتی را در سایت خود ارائه میدهید برای همین رباتهای گوگل بر اساس سرچ مخاطب شروع به گشتن میان محتواهای سایتهای مختلف میکند تا متنهایی که در این رابطه وجود دارد را پیدا کند و درنهایت سایتهایی که بازید و ماندگاری بیشتری را داشته اند را به ترتیب شروع به لیست کردن میکند، شما خودتان تصور کنید اگر محتوایی در سایت شما وجود نداشته باشد گوگل چطور میتواند محصول و یا خدمات شما را متوجه شود شما را پیدا کند.
حتماً جملاتی مانند تولید
محتوا بر اساس
سئو و از این قبیل جملات را نیز زیاد شنیده اید باید بگوییم که این جملات فقط جنبه تبلیغاتی داشته و فقط برای بزرگ نشان دادن و تخصصی کار است ما در اینجا راز محتوای سئو شده را به شما میگوییم فقط کافی است آن را درست درک کنید، به یاد داشته باشید که محتوایی که مینویسید برای مخاطب خود بنویسید نه برای موتورهای جستجوگر، فقط قبل از نوشتن باید دقت کنید که مردم برای پیدا کردن آن مطلب بیشتر از چه کلمه و یا جمله ای استفاده میکنند تا نوشته خود را بر اساس آن بنویسید که این کلمه یا همان «کلمه کلیدی» شما است حال وقتی فردی در گوگل آن جمله را سرچ کند و گوگل آن را در نوشته شما پیدا کند آن را در نتایج خود نشان میدهد و در اینجا اگر واقعاً نوشته شما خوب باشد و بتواند نظر مخاطب را به خود جلب کند و داخل آن بماند گوگل به شما امتیاز میدهد و شما هر بار جلوتر میآیید تا زمانی که بتوانید خط اول گوگل را از آن خود کنید این دیگر بستگی به محتوای شما دارد.
در اینجا میخواهیم برای شما یک مثال بیاورم و یک محتوای خوب را به شما معرفی کنیم فرض کنید شما قصد خرید لوازم خانگی بوش را دارید ولی از گارانتی آن اطلاعاتی ندارید و میخواهید بدانید گارانتی اصلی بوش در ایران کدام است زمانی که شما این سؤال را به هر شکلی در گوگل سرچ کنید فروشگاه اینترنتی 20 بخر را در خط اول میبینید اما چرا؟ فقط دلیل آن هم این است که این نوشته برای مخاطبین عام و بسیار ساده و هوشمندانه نوشته شده است به طوری که شما وقتی شروع به خواندن آن میکنید میبینید دارد سوالات شما را جواب میدهد به همین خاطر آن را دنبال میکنید و همین موضوع باعث شده تا زمانی که شما در گوگل به دنبال گارانتی بوش هستید آن را در اولین نتیجه به شما نشان میدهد چراکه Google فکر میکند هرکسی که به دنبال این مطلب بوده و من آن را به او معرفی کردم ایستاده و آن را خوانده و زود آن را نبسته و احتمالاً به جواب سؤال خود رسیده پس شاید بتواند به شما نیز کمک کند به همین خاطر آن را در نتایج اولیه خور به شما پیشنهاد میکند. ما در اینجا به شما پیشنهاد میکنیم با کلمات مختلف در حوزه «
گارانتی بوش» آن را سرچ کنید و اگر نتیجه همان بود و برای شما جالب بود آن را بخوانید تا بهتر متوجه یک محتوای خوب شوید.
یکی دیگر از سایتهای موفق درزمینهٔ محتوای سئو فروشگاه اینترنتی
دیجی کالا است این سایت در ابتدا فقط محصولات دیجیتال مانند موبایل و دوربینهای عکاسی را مورد تحلیل و بررسی قرار میداد و توانست با محتوای سئو و دست اول که بسیاری از افراد به آن نیاز داشتند و به دنبال آن بودند مخاطبین بسیار زیادی را جمع کند و به این شکل بسیاری از افراد قبل از رفتن به بازار و خرید موبایل و یا دوربین اول به سایت دیجی کالا مراجعه میکرد تا اطلاعات فنی در مورد محصول را به دست آورده و آن را با دیگر مدلها مقایسه کند سپس بعد از آن به بازار مراجعه میکرد و همین باعث محبوبیت آن شد و مدیران این سایت تصمیم گرفتن بعد از مدتی سبد خرید را به کالاها اضافه کنند و این چنین دیجی کالا به بزرگ ترین فروشگاه آنلاین تبدیل شد امروزه نیز دیجی مک مجله آن نیز یکی از فعال ترین مجلات در ایران میباشد. امروزه
فروشگاه اینترنتی 20 بخر نیز یکی از فروشگاههای تخصصی در زمینه لوازم خانگی میباشد که محتوای سئو بسیار خوبی تولید میکند که در زمینه سئو توانسته پیشرفت چشم گیری داشته باشد.
اگر به این موضوع علاقه دارید و میخواهید محتوای خوب و تأثیر گذار بنویسید ما به شما پیشنهاد میکنیم رو این لینک کلیک کنید
How to Create Great Content for Your Website و این مقاله را حتماً بخوانید مطمئن باشید که میتواند در این زمینه کمک بزرگی به شما کند اگر با زبان اصلی هم مشکل دارید میتوانید با استفاده از Translate Google آن را به فارسی ترجمه کنید و از آن استفاده کنید و یکی از ابزارهایی کی میتواند در زمینه سئو و پیشرفت سایت به شما کمک کند سایت
https://moz.com/ میباشد که به شما پیشنهاد میکنیم آن را دنبال کند و از آن در این زمینه استفاده کنید، امیدواریم این متن تا حدی توانسته باشد به شما کمک کند و دید بهتری از محتوای سئو به شما داده باشد.