به روز شده در ۱۴۰۳/۰۶/۱۹ - ۱۹:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۸/۱۵ ساعت ۱۵:۳۴
کد مطلب : ۲۰۳۱۴

استفاده از زنان به عنوان سپر انسانی

گروه بين الملل: مشاور رئیس جمهور مصر در امور زنان، اخوان المسلمین را به استفاده از زنان به عنوان سپر انسانی در جریان تظاهرات اعتراض آمیز در مصر متهم کرد.
استفاده از زنان به عنوان سپر انسانی

 سکینه فواد، در مصاحبه با روزنامه کویتی "الرای العام" خاطرنشان کرد: اخوان المسلمین در تظاهرات اعتراض‌آمیز خود از زنان به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کنند. وی همچنین بر لزوم توقف هرچه سریع‌تر این مساله تاکید کرد و گفت: افزایش مشارکت زنان در مصر در مناصب اداری و دولتی امری ضروری است.

تایید ممنوع‌الفعالیت شدن اخوان‌المسلمین
دادگاه تجدید نظر مصر  با صدور حکمی دستور ممنوع‌الفعالیت شدن اخوان‌المسلمین را تایید کرد. دادگاه تجدید نظر مصر  در جلسه خود که به این منظور برگزار شده بود درخواست گروه اخوان المسلمین برای بازنگری در حکم ممنوع‌الفعالیت شدن این گروه را رد کرد.پیش‌تر دادگاه قاهره دستور داد اخوان المسلمین و هر جمعیت یا نهاد وابسته به این گروه ممنوع الفعالیت شده و تمام دارایی‌های این گروه مصادره شود.

اردوغان اراده مردم مصر را به چالش می‌کشاند
وزارت خارجه مصر در بیانیه‌ای اظهارات اخیر نخست‌وزیر ترکیه درباره مصر و نماد میدان "رابعة العدویة" را محکوم و اعلام کرد که این اظهارات تلاش برای به چالش کشاندن اراده و عزم مردم مصر است.
 وزارت خارجه مصر در بیانیه‌ای اظهارات اخیر رجب طیب اردوغان، نخست‌وزیر ترکیه را درباره مصر محکوم و اعلام کرد: مسئولان ترکیه برای دروغ‌پردازی درباره حقیقت اوضاع مصر و ایجاد چالش در اراده و عزم مردمی تلاش می‌کنند.
در این بیانیه آمده است: اظهارات اردوغان دخالت در امور داخلی مصر و اقدامی "غیرقابل قبول" است و اراده مردم مصر را به چالش می‌کشد.رجب طیب اردوغان طی نشست اخیر حزب عدالت و توسعه حاکم در ترکیه اعلام کرده بود که نماد "رابعة" که طرفداران محمد مرسی، رئیس‌جمهوری برکنار شده مصر از آن در اعتراضات خود استفاده می‌کنند، تنها رمز و نماد خواسته عادلانه ملت مصر نیست بلکه نمادی برای پایان ظلم و ستم در سراسر جهان است.
"رابعة العدویة" نام یکی از میدان‌های شهرک نصر در شرق قاهره، پایتخت مصر است که از پیش از برکناری محمد مرسی، رئیس جمهوری برکنار شده مصر در تاریخ سوم ژوئیه به دست ارتش این کشور، محل تجمع حامیان وی و طرفداران اخوان المسلمین بوده و می‌توان گفت که این میدان از یک میدان معمولی به مقری برای تحصن حامیان اخوان‌ المسلمین تبدیل شده است. نام این میدان از یکی از مساجد شهرک نصر به نام مسجد "رابعة العدویة" گرفته شده است.
وزارت خارجه ترکیه نیز در بیانیه‌ای خواهان آزادی تمامی زندانیان سیاسی از جمله محمد مرسی شد و این اقدام را موجب موفقیت در روند صلح و سازش و گفتگوها در مصر دانست.