به روز شده در ۱۴۰۳/۰۴/۱۱ - ۲۱:۵۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۵/۲۷ ساعت ۱۳:۳۸
کد مطلب : ۲۸۸۶۹۶

کرونایی‌ها چه زمانی دز دوم واکسن را دریافت کنند

کرونایی‌ها چه زمانی دز دوم واکسن را دریافت کنند
گروه جامعه:رئیس بیمارستان بعثت ارتش درباره زمان دریافت دوز دوم واکسن کرونا برای مبتلایان کرونایی توضیح داد.جاوید صمدی رئیس بیمارستان بعثت ارتش و فوق تخصص جراحی کلیه، درباره ایمن سازی بدن افراد پس از دریافت دز اول واکسن کرونا گفت: پس از دریافت اولین دز واکسن کرونا بدن افراد به قدری ایمن می‌شود که می‌تواند آن ها را از مرگ و میر حتمی نجات دهد.
 
او در پاسخ به اینکه واکسن کرونا تا چه میزان می تواند افراد را از بیماری کرونا مصون نگه دارد تصریح کرد: این واکسن گارانتی ندارد و به نوعی می توان گفت افراد را تنها از مرگ و میر مصون نگه می دارد.

سرتیپ دوم در ادامه بیان کرد: برخی از افراد پس از دریافت دز اول واکسن کرونا و ابتلا به ویروس کرونا می گویند آنتی بادی ناشی از واکسن کرونا در بدن از بین می رود، اما افراد باید در نظر داشته باشند که پس از دریافت واکسن کووید ۱۹ به هیچ وجه آنتی بادی از بین نمی رود و اگر آنها به ویروس کرونا مبتلا شدند، آنتی بادی‌های موجود در بدن آن‌ها از بین نمی‌رود بلکه این آنتی بادی کمک می‌کند تا بیش از نیمی از افراد به مرگ حتمی دچار نشوند.

صمدی ادامه داد: آن دسته از افرادی که به بیماری کرونا مبتلا شدند و تاریخ دز دوم واکسن آن‌ها نزدیک است و هنوز بدن آنها به بهبودی حتی نسبی نرسیده است، باید توجه داشته باشند دریافت دز دوم واکسن آن‌ها باید ۸ هفته پس از بهبودی کامل بدن صورت گیرد و غیر از آن می تواند تبعاتی برای افراد به همراه داشته باشد.

او در پایان توصیه کرد: افراد جامعه حتما شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت کنند و هیچ وقت فریب واکسن ها حتی قوی ترین واکسن ها را نخورند، زیرا واکسن گارانتی ندارد و هر لحظه دنبال قربانی جدید می‌گردد.
برچسب ها: واکسن کرونا
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها