به روز شده در ۱۴۰۳/۰۶/۲۹ - ۲۳:۲۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۱/۲۰ ساعت ۱۱:۳۲
کد مطلب : ۳۲۰۴۷۶

آمادگی آمریکا و ناتو برای گفت‌وگو با روسیه

آمادگی آمریکا و ناتو برای گفت‌وگو با روسیه
گروه بین الملل: سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا گفت، مشاور امنیت ملی ایالات متحده و دبیرکل ناتو درباره آمادگی ایالات متحده و این ائتلاف به منظور ادامه تعامل و گفت‌وگو با روسیه بحث و تبادل‌نظر کردند.
امیلی هورن در بیانیه‌ای گفت: جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا و ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو درباره آمادگی واشنگتن و ناتو برای ادامه مشارکت در گفت‌وگو با روسیه به منظور یافتن یک مسیر دیپلماتیک در مسیر تشنج‌زدایی به رایزنی پرداختند.
امیلی هورن گفت، امیلی هورن در بیانیه‌ای گفت: سالیوان و استولتنبرگ بر سر آمادگی آمریکا و ناتو برای ادامه مشارکت در مذاکرات با روسیه با هدف یافتن یک راه دیپلماتیک در جهت کاهش تنش گفتگو کردند. آنها همچنین بر آمادگی کشورهای متحد در ناتو در زمینه دفاع در برابر هر گونه تهدید علیه ارا ضی این کشور متحد در ناتو از جمله با تقویت جناح شرقی ائتلاف در پاسخ به تجاوزگری بالقوه روسیه تاکید کردند.به گفته وی، سالیوان و استولتنبرگ همچنین "نگرانی مشترک خود در مورد روند افزایش قوای نظامی توسط روسیه در امتداد مرز اوکراین" اشاره و بر تعهد خود به حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین تأکید کردند.
اخیراً در غرب و در کی‌یف نگرانی‌ها در مورد تدارک ادعایی مسکو برای حمله به اوکراین به طور فزاینده‌ای بالا گرفته است. دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین، این دست اظهارات درباره چنین نگرانی هایی را تشدید تنش به شکلی پوچ و بی‌اساس خواند و تاکید کرد که روسیه هیچ‌کس را تهدید نمی‌کند. در عین حال، سخنگوی کرملین وقوع برخی تحریکات احتمالی در راستای توجیه چنین ادعاهایی رد نکرد و هشدار داد که تلاش برای حل و فصل مناقشه اوکراین با زور عواقب بسیار جدی خواهد داشت.گرچه روسیه با بیش از صد هزار نیرو در نزدیکی مرز با اوکراین صف‌آرایی کرده است اما به‌رغم ادعاهای اوکراین و غرب تاکید دارد که هیچ سوءنیتی علیه کی‌یف ندارد. کرملین برای تنش‌زدایی یک سری تضمین‌های امنیتی از ناتو و آمریکا خواسته که شامل عدم پذیرش درخواست عضویت اوکراین در ناتو و عدم استقرار تسلیحات در کشورهای هم جوار روسیه می‌شود؛ درخواستی که مورد قبول غرب قرار نگرفت.



 
برچسب ها: آمریکا
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها