به روز شده در ۱۴۰۳/۰۶/۳۱ - ۱۴:۱۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۱۲/۰۸ ساعت ۱۰:۴۲
کد مطلب : ۳۲۳۴۱۱

تدارک روسیه برای تلفات جنگ اوکراین

تدارک روسیه برای تلفات جنگ اوکراین
گروه بین الملل: اسناد فاش شده نشان می دهند که روسیه در حال تدارک برای مدیریت تلفات زیاد در نتیجه حمله به اوکراین است و در تدارک است تا پزشکان غیرنظامی را از سراسر این کشور برای این منظور به خدمت بگیرد.
در این اسناد که امضای پلوتنیتسکی، معاون وزیر بهداشت روسیه پای آنهاست، از تیم‌های پزشکی می‌خواهد "به سرعت در فعالیت‌ها با هدف نجات جان و حفظ سلامت مردم در روسیه مشارکت کنند. این نشان می دهد روسیه به پیش بینی یک وضعیت اضطراری پزشکی گسترده پرداخته است و ممکن است مجبور شود پزشکان سازمان های بهداشتی را از سراسر این کشور به خدمت بگیرد.
این سند از نهادهای پزشکی می‌خواهد فهرستی از متخصصان پزشکی خود و مشخصات آنها را به وزارت بهداشت روسیه ارسال کنند تا در صورت نیاز آنها را به کار بگیرند. تخصصهای مورد نظر این سند شامل تروما، قلب، فک و صورت و اطفال، متخصصان بیهوشی، رادیولوژیست ها، پرستاران (از جمله برای اتاق های عمل) و متخصصان بیماری های عفونی است.
در این سند آمده است که این افراد از سوی "مرکز فدرال بلایای پزشکی" حقوق دریافت خواهند کرد.
یک مقام نظامی اوکراینی  گفت، این سند نشان می دهد که روس ها "انتظار نداشتند با چنین سطحی از مقاومت و تلفات روبرو شوند" و آنها "از دستیابی به اهدافشان " یعنی رقم زدن یک حمله سریع و غافلگیرانه" فاصله زیادی دارند.آنها همچنین افزودند که این سند فاش شده می تواند نشان دهد که پوتین قصد دارد "به رغم تلفات فراوان پرسنل" تا آخر کار پیش برود.


 
برچسب ها: اوکراین
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها