به روز شده در ۱۴۰۳/۰۶/۳۱ - ۱۴:۲۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۶/۳۱ ساعت ۱۱:۳۹
کد مطلب : ۴۹۲۰۵۶

واكنش تركیه به انفجار پیجرها و بی سیم‌ها 

واكنش تركیه به انفجار پیجرها و بی سیم‌ها 
گروه بین الملل: در پی انفجارهای مرگبار بیسیم‌ها و پیجرهای مورد استفاده توسط نیروهای حزب‌الله در لبنان، یک مقام وزارت دفاع ترکیه  اعلام کرد که ترکیه در حال بررسی تمهیداتی برای ایمن‌سازی وسایل ارتباطی مورد استفاده نیروهای مسلح خودش است. لبنان نیز تمهیدات جدیدی اتخاذ کرد.
در مرگبارترین روز لبنان از زمان آغاز درگیری‌های مرزی بین حزب‌الله و اسرائیل (از هشتم اکتبر تا به حال)، روز چهارشنبه بیسیم‌های دستی مورد استفاده توسط اعضای حزب‌الله در سراسر جنوب لبنان منفجر شد.این حادثه به دنبال انفجارهای مشابه دستگاه‌های پیجر اعضای حزب‌الله در روز قبل‌تر از آن بود که مجموعا می‌تواند سطح تنش‌ها را تشدید کرد.
خبرگزاری ملی لبنان گزارش داد که مقامات این کشور از روز پنج‌شنبه از به همراه داشتن هرگونه بیسیم‌ ارتباطی و دستگاه‌های پیجر در پروازهای خروجی از فرودگاه بیروت ممانعت به عمل می‌آورند.سازمان هواپیمایی کشوری لبنان از خطوط هوایی فعال در بیروت خواست که به مسافران اطلاع دهند که تا اطلاع ثانوی استفاده از بیسیم و پیجر ممنوع است.
خبرگزاری دولتی لبنان همچنین گزارش داد که ارسال محموله‌های حاوی چنین وسایلی از طریق هوایی نیز ممنوع شده است. در همین حال، یک مقام وزارت دفاع ترکیه که نخواست نامش فاش شود، گفت که ارتش ترکیه منحصراً از تجهیزات تولید داخل استفاده می‌کند.
وی خاطرنشان کرد که اگر شخص ثالثی در تهیه یا تولید این دستگاه‌ها دخالت داشته باشد، آنکارا مکانیسم‌های کنترل بیشتری اعمال می‌کند.
این مقام گفت: «چه در عملیات‌هایی که خودمان انجام می‌دهیم، چه در جنگ جاری در اوکراین و یا در نمونه لبنان، به طور مستمر اقدامات خود را بررسی می‌کنیم و بر اساس درس‌هایی که از هر موقعیت آموخته‌ایم، استراتژی‌های جدیدی را توسعه می‌دهیم.»این فرد بدون ارائه جزئیات بیشتر افزود: «در زمینه این حادثه، ما به عنوان وزارت دفاع در حال انجام بررسی های لازم هستیم.»

 
برچسب ها: ترکیه
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها