به روز شده در ۱۴۰۳/۰۴/۱۳ - ۲۳:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۱/۳۰ ساعت ۱۰:۲۷
کد مطلب : ۳۳۲۲۸۱

بازگشایی برخی سفارتخانه‌ها در کی‌یف

بازگشایی برخی سفارتخانه‌ها در کی‌یف
گروه بین الملل: پس از بازگشایی سفارت فرانسه در کی‌یف پایتخت اوکراین، اسپانیا و ایتالیا نیز اعلام کردند که سفارت خود را در این شهر «تا چند روز دیگر» بازگشایی خواهند کرد.
 پدرو سانچز، نخست وزیر اسپانیا می‌گوید این کشور در روزهای آینده سفارت خود در کی‌یف را بازگشایی خواهد کرد. سانچز این اقدام مادرید را نشانه جدیدی از تعهد دولت و جامعه اسپانیا نسبت به مردم اوکراین دانست. اسپانیا ۲۷ فوریه و بلافاصله پس از آغاز تهاجم نظامی روسیه به اوکراین، سفارت خود در کی‌یف را تخلیه و تعطیل کرده بود. کارکنان سفارت فرانسه در اوکراین که چهار روز پس از آغاز حمله روسیه، پایتخت این کشور را به مقصد شهر لویو ترک کرده بودند، بار دیگر در تاریخ ۱۵ اوریل به محل کار خود در کی‌یف بازگشتند.سفیر اسپانیا و کارکنان این سفارتخانه نیز تنها یک روز پس از آغاز حمله روسیه به اوکراین یعنی در ۲۵ فوریه، محل فعالیت خود را ترک کرده و به لهستان رفته بودند.سفارت ایتالیا در اوکراین که در ماه مارس به دلایل امنیتی از کی‌یف به شهر لویو منتقل شده بود، روز دوشنبه در پایتخت اوکراین بازگشایی شد.رم در اوایل ماه مارس تصمیم گرفته بود سفارت خود را  «با توجه به وخامت اوضاع امنیتی» موقتا تعطیل کند.

 
برچسب ها: اوکراین
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها