به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۱۷ - ۱۵:۲۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۲/۲۳ ساعت ۱۳:۴۷
کد مطلب : ۳۵۵۸۵

ماراتن تعیین دستمزد سال آينده کارگران

گروه اقتصادي: مذاکرات نهایی برای تعیین حداقل مزد کارگران ساعاتی قبل با حضور نمایندگان کارفرمایان و کارگران در شورای عالی کار آغاز شد.
ماراتن تعیین دستمزد سال آينده کارگران
مارتن تعیین دستمزد سال 93 کارگران در حالی آغاز به کار کرده که تا این لحظه هیچ یک از نمایندگان گروه کارفرمایی و کارگری از مواضع خود عقب‌نشینی نکرده‌اند. در دومین جلسه شورای عالی کار که شامگاه چهارشنبه برگزار شد ضمن طرح مباحث کارشناسی، دیدگاه‌های دو طرف تا حدودی به یکدیگر نزدیک شد. در این جلسه نمایندگان کارفرمایان که برای افزایش 18 درصدی حداقل دستمزد کارگران آمده بودند سرانجام موافقت خود را با افزایش 25 درصدی حداقل مزد اعلام کردند. این در حالی بود که نمایندگان کارگران که بر افزایش 35 درصدی حداقل مزد پافشاری می‌کردند در نهایت به رقم 30 درصد رضایت دادند.

به نظر می‌رسید که افزایش 25 درصدی حداقل مزد که دولت پیشتر از آن حمایت ضمنی کرده بود خط قرمز دو گروه کارفرمایی و کارگری باشد اما امروز صبح ماراتن تعیین دستمزد سال 93 کارگران در حالی آغاز شده است که هیچ کدام از نمایندگان دو طرف تا این لحظه از رقم مورد نظر خود کوتاه نیامده و چانه زنی‌ها برای تعیین دستمزد سال 93 همچنان ادامه‌ دارد. موضوع افزایش سایر سطوح مزدی در جلسه امروز مورد توافق نمایندگان کارگران و کارفرمایان در جلسه شورای عالی کار قرار گرفته است.
مرجع : ايسنا