به روز شده در ۱۴۰۳/۰۶/۲۸ - ۲۳:۴۳
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۴/۰۸ ساعت ۰۹:۴۰
کد مطلب : ۴۱۲۷۸۲

 پوتین در حال بازند‌ه‌شدن در روسیه است

 پوتین در حال بازند‌ه‌شدن در روسیه است
گروه بین الملل: رئیس‌جمهور ایالات متحده گفت: به اعتقاد او، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، به‌دنبال شورش هفته جاری گروه مزدوران واگنر به رهبری یوگنی پریگوژین، «کاملا» در کشور خود تضعیف شده است.
جو بایدن، اظهار داشت: «دشوار بتوان گفت» که او تا چه حد ضعیف شده است.
رئیس‌جمهور آمریکا افزود: «او بوضوح در حال از دست دادن جنگ در عراق است». اشاره او به حمله پوتین به اوکراین در ۱۶ ماه پیش است.
 بایدن تصریح کرد: «او در حال از دست دادن جنگ در کشور خود است. و تا حدودی در جهان منفور شده است. و این فقط در ناتو نیست. فقط در اتحادیه اروپا نیست. فقط در ژاپن نیست. این منفور بودن در  ۴۰ کشور جهان است».
اظهارات رئیس‌جمهور آمریکا در شرایطی بیان می‌شود که در آستانه شروع درگیری‌های سنگین در جبهه‌ها، هم روسیه و هم اوکراین حملات موشکی و پهپادی خود را تشدید کرده‌اند.
در همین زمینه تعداد کشته‌شدگان حمله موشکی  روسیه به شرق اوکراین به ۱۱ نفر رسید. به گفته مقامات محلی، سه کودک نیز در میان قربانیان این حمله موشکی هستند.
 بایدن  با اشاره به پایان شورش گروه «واگنر» گفت: هنوز برای اظهار نظر در این مورد که آیا پوتین توسط این گروه تضعیف شده، بسیار زود است.
کاخ سفید تاکنون در تفسیر حوادث مهم هفته گذشته روسیه محتاط بوده است، رخدادهایی که در آن گروه مزدور «واگنر» که به عنوان یکی از بازوهای عملیاتی روسیه در جنگ اوکراین عمل می‌کرد، با تغییر موضع خود، علیه کاخ کرملین شورش کرد و به تهدیدی علیه مسکو بدل شد.
هرچند خود ولادیمیر پوتین کسی غیر از یوگنی پریگوژین را به «خیانت و شورش مسلحانه» متهم نکرد، اما برخی از حامیان سرسخت او در چند روز اخیرمدعی شده‌ بودند که آمریکا، بریتانیا و اسرائیل در شورش گروه «واگنر» دست داشته‌اند.
برچسب ها: روسیه
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها