به روز شده در ۱۴۰۳/۰۶/۳۰ - ۱۲:۱۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۴/۳۰ ساعت ۱۷:۳۴
کد مطلب : ۴۱۷۲۳۶

بركناری سفیرپس از انتقاد از زلنسکی 

بركناری سفیرپس از انتقاد از زلنسکی 
گروه بین الملل: ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین، سفیر این کشور در بریتانیا را برکنار کرد.
براساس گزارش‌ها، وادیم پریستایکو پس از آن که علنا از واکنش زلنسکی به جنجال ایجاد شده بر سرکمک‌های نظامی و سخنان وزیر دفاع بریتانیا انتقاد کرد، از کار برکنار شد.
او صحبت  زلنسکی را که گفته بود هر روز از وزیر دفاع بریتانیا قدردانی می‌کند، «کنایه‌ای نامناسب» خواند.اوکراین هیچ دلیلی رسمی برای اخراج سفیر این کشور در بریتانیا ارائه نکرده،‌ اما تایید کرد که پریستایکو دیگر سفیر نیست.
در اوایل ماه جاری،‌ بن والاس گفته بود که به اوکراین هشدار داده که متحدانش «آمازون نیستند» [اشاره به سایت خرید آمازون] و گفت که کی‌یف باید برای تسلیحاتی که دریافت کرده،‌ قدردانی کند تا به این ترتیب سیاستمداران غربی متقاعد شوند که کمک بیشتری به این کشور بکنند.
 والاس این سخنان را در نشست اخیر ناتو و پس از آن بیان کرد که ولودیمیر زلنسکی از این ائتلاف نظامی به دلیل تاخیر در عضویت اوکراین انتقاد کرد.
 زلنسکی درباره اظهارات وزیر دفاع بریتانیا گفت: «دیگر چگونه می‌توانیم قدردانی خود را نشان دهیم؟ می توانیم هر صبح که از خواب بیدار می‌شویم از وزیر تشکر کنیم. برایم بنویسد و به من بگوید چگونه از او تشکر کنم.»وادیم پریستایکو به شبکه خبری اسکای نیوز گفته که در صحبت‌های  زلنسکی کمی «کنایه» وجود دارد که به اعتقاد او« نامناسب» است.
او گفت: «ما از کسی انتظار نداریم که برای ما بجنگد، ما فقط درخواست تجهیزات می‌کنیم.»
برچسب ها: اوکراین
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها