به روز شده در ۱۴۰۳/۰۶/۲۹ - ۲۳:۲۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۶/۱۵ ساعت ۱۵:۱۱
کد مطلب : ۴۲۶۵۴۲

رهبر پسران مغرور به زندان محکوم شد

رهبر پسران مغرور به زندان محکوم شد
گروه بین الملل: رهبر سابق گروه «پراد بویز» (پسران مغرور) به جرم سازمان‌دهی شورش سال ۲۰۲۱ در کنگره آمریکا به ۲۲ سال زندان محکوم شده که سنگین‌ترین حکم برای یک سرکرده آن حمله است.
هنری «انریکه» تاریو قبلا در ماه مه به توطئه برای فتنه محکوم شده بود. این اتهامی است که قدمت آن به دوران جنگ داخلی آمریکا می‌رسد.تاریو، ۳۹ ساله، در روز شورش در کنگره در واشنگتن نبود اما به سازمان‌دهی مشارکت این گروه راست افراطی کمک کرد.بیش از ۱۱۰۰ نفر در ارتباط با آن شورش دستگیر و متهم شده‌اند.
تاریو پیش از اعلام حکم مجازات به خاطر نقش خود در شورش با حالتی احساساتی از پلیس و ساکنان واشنگتن دی‌سی پوزش خواست. در روز ششم ژانویه ۲۰۲۱ هواداران دونالد ترامپ رئیس جمهور وقت آمریکا به کنگره یورش بردند تا مانع تصدیق پیروزی جو بایدن از سوی نمایندگان شوند.او در دادگاه فدرال در واشنگتن گفت: «من شدیدا شرمگین و مایوسم که اسباب اندوه و رنج آنها فراهم آمد. تا وقتی زنده‌ام باید با این شرم زندگی کنم.»تاریو که لباس نارنجی زندان به تن داشت افزود: «من بدترین دشمن خودم بودم. غرورم مرا قانع کرد که من قربانی بودم و به طور غیرمنصفانه هدف گرفته شده‌ام.»
او با اذعان به اینکه  ترامپ در انتخابات نوامبر ۲۰۲۰ بازنده شد گفت: «من از نظر سیاسی یک آدم دوآتشه نیستم. آسیب رساندن یا تغییر نتیجه انتخابات هدف من نبود.»تاریو رئیس کل گروه «پراد بویز» بود. این گروه در سال ۲۰۱۶ در شهر نیویورک تاسیس شد و اعضا آن را یک باشگاه مردانه برای نوشیدن الکل توصیف می‌کنند.آنها خود را سربازان  ترامپ قلمداد می‌کردند و اغلب در درگیری‌های خیابانی با فعالان چپ افراطی ضدفاشیست شرکت داشتند.وکیل تاریو در دادگاه استدلال کرد که موکل او یک «نینجا روی صفحه کلید» بود که به «لجن پراکنی» در گفتار عادت داشت اما نیت او سرنگونی دولت نبود.سابینو جاریگوی، وکیل او، گفت: «موکل من تروریست نیست. موکل من یک میهن‌پرست گمراه است.»
اما تیموتی کلی قاضی دادگاه منطقه‌ای فدرال که از سوی  ترامپ منصوب شده اشاره کرد که تاریو در موارد متعددی در گذشته از اقدامات خود ابراز پشیمانی نکرده است.
قاضی کلی گفت که «توطئه فتنه یک جرم جدی است....  تاریو رهبر نهایی آن توطئه بود.»قاضی پیشتر اذعان کرد که  تاریو شخصا در شورش کنگره حضور نداشت، با این حال گفت او نقشی کلیدی بازی کرد. او گفت: «واقعیت این است که عدم حضور او با مقاصد استراتژیک انجام شد.»او به پست‌های  تاریو در شبکه‌های اجتماعی در زمان شورش در کنگره اشاره کرد که مردم را ترغیب می‌کرد ساختمان کنگره را ترک نکنند. او همچنین به سابقه مجرمانه  تاریو اشاره کرد.تاریو و دیگر اعضای «پراد بویز» بعد از انتخابات ۲۰۲۰ پیام‌های تهدیدآمیزی در اینترنت منتشر و تهدید می‌کردند اگر ترامپ قدرت را ترک کند دست به خشونت خواهند زد.تاریو در ماه مه به جرم کارشکنی در مسیر عدالت، توطئه، بی‌نظمی عمومی و تخریب اموال دولتی گناهکار شناخته شد.
قاضی درخواست دادستان‌های دولت برای ۳۳ سال حبس را رد کرد. با این حال این طولانی ترین حبس در ارتباط با آن شورش است.
وکلای تاریو می‌گویند که از این حکم تجدید نظر خواهند خواست.تاکنون چندین نفر دیگر در ارتباط با آن شورش گناهکار شناخته شده‌اند.
هفته قبل سه عضو دیگر گروه پراد بویز از ۱۵ تا ۱۸ سال حبس گرفتند. همچنین استوارت رودز بنیانگذار گروه «اوت کیپرز» (حافظان سوگند) در ماه مه به ۱۸ سال زندان محکوم شد.
 ترامپ قول داده است در صورت پیروزی در انتخابات ۲۰۲۴ بیشتر آنها یا همه آنها را عفو کند.
تحقیقات درباره آن حادثه همچنین ادامه دارد. اف‌بی‌آی همچنان در تلاش است ۱۴ شورشی را که تصاویر آنها در ویدئوهای آن روز ضبط شده به اتهام حمله به ماموران پلیس یا کارکنان رسانه‌ها پیدا کند.
برچسب ها: آمریکا
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها