به روز شده در ۱۴۰۳/۰۶/۲۸ - ۰۲:۰۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۷/۰۸ ساعت ۱۰:۰۲
کد مطلب : ۴۳۱۰۰۹

این استان‌ها منتظر بارش‌های سیل‌آسا باشند

این استان‌ها منتظر بارش‌های سیل‌آسا باشند
گروه فیلم: سازمان هواشناسی در اطلاعیه‌ای از بارش‌ شدید باران در تهران و نقاط دیگر کشور خبر داده است. فریبا گودرزی، کارشناس هواشناسی در گفتگو با صداوسیما جزئیات این خبر را تشریح کرده است:
....

پیش بینی بارش باران در برخی مناطق کشور
سازمان هواشناسی با پیش بینی بارش باران،‌ رعدوبرق و وزش باد در برخی مناطق، برای استان‌های سواحل جنوبی کشور هشدار سطح زرد صادر کرد.بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و‌ آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز در شمال آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، ارتفاعات و دامنه‌های البرز در گیلان، نیمه غربی مازندران، جنوب فارس،‌ بوشهر و غرب هرمزگان افزایش ابر، رگبار باران همراه با وزش باد شدید و رعدوبرق روی می‌دهد.

فردا یکشنبه در ارتفاعات البرز و مناطقی از آذربایجان غربی،‌آذربایجان شرقی و اردبیل افزایش ابر، رگبار باران همراه با رعدوبرق و وزش باد پیش‌بینی شده است.دوشنبه بارش‌ها به مناطقی از آذربایجان غربی،‌ آذربایجان شرقی و اردبیل محدود می‌شود. سه‌شنبه علاوه بر این مناطق بارش‌ها در غرب گیلان و ارتفاعات البرز روی می‌دهد و در برخی از استان‌های غرب کشور نیز افزایش ابر و رگبار پراکنده دور از انتظار نیست.

روز چهارشنبه با نفوذ جریانات شمالی به سواحل دریای خزر در گیلان، مازندران و گلستان افزایش ابر و بارش همراه با کاهش نسبی دما آغاز شده و دریای خزر مواج می‌شود. در اردبیل آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و شمال زنجان نیز بارش‌ پیش‌بینی می‌شود.

امروز در مناطقی از شرق، شمال شرق و جنوب شرق به‌ویژه در زابل وزش باد شدید گاهی همراه با گردوخاک پیش‌بینی شده است. فردا در غرب و جنوب غرب کشور سرعت وزش باد افزایش می‌یابد. ضمن این‌که روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه علاوه بر غرب کشور در دامنه‌های جنوبی البرز وزش باد شدید و در برخی از این مناطق خیزش گردوخاک روی می‌دهد.آسمان تهران امروز صاف تا قسمتی ابری گاهی همراه با وزش باد و در شب کمی ابری تا نیمه ابری در برخی ساعات همراه با وزش باد پیش‌بینی شده است. بیشینه دما امروز پایتخت ۲۷ درجه خواهد بود.
برچسب ها: هواشناسی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها