به روز شده در ۱۴۰۳/۰۶/۲۶ - ۲۱:۱۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۰۷/۱۰ ساعت ۱۲:۵۵
کد مطلب : ۴۳۱۴۶۹

بازگشت بارسا به دراگائو:مسی ازاینجا استارت زد

بازگشت بارسا به دراگائو:مسی ازاینجا استارت زد
گروه ورزشی:در 16 نوامبر 2003، لیونل مسی اولین بازی خود را با تیم اصلی بارسا در ورزشگاه پورتو انجام داد.به گزارش "ورزش سه"، ورزشگاه دراگائو همیشه برای هواداران بارسلونا خاص خواهد بود زیرا این ورزشگاهی بود که لیونل مسی اولین بازی خود را با تیم اصلی بارسا انجام داد.

20 سال از آن بازی تاریخی در 16 نوامبر می‌گذرد. بارسا این چهارشنبه به ورزشگاهی بازمی‌گردد که همیشه خاطرت اولین بازی لیونل مسی را در خود نگه می‌دارد.زمان برگزاری آن 16 نوامبر 2003 بود و لئو مسی فقط 16 سال داشت، اما قبلاً توجه بسیاری از جمله فرانک رایکارد، سرمربی بارسلونا، را به خود جلب کرده بود.

مسابقه تاریخی
در دقیقه 74 بازی، ستاره آرژانتینی با موهای خاص و صورت بدون ریش با شماره 14 جایگزین فرناندو ناوارو شد که توسط اسطوره دیگری یعنی یوهان کرایف، محبوب شده‌ بود.او به سختی یک ربع وقت داشت و چمن در بهترین شرایط نبود، اما با این وجود، او دو موقعیت گلزنی را در برابر نونو، دروازه بانی که در نیمه اول جایگزین ویتور بایا شده بود، ایجاد کرد.

بارسا با گل‌های درلی از روی پنالتی و مانوچو از تیمی که ژوزه مورینیو مربی آن بود 2-0 شکست خورد.در طول سال‌های اخیر، آن روز در تاریخ فوتبال به عنوان روزی که برنده 7 توپ طلا اولین قدم‌ها به سمت ستاره شدن را برداشت، نام برده می‌شود.سرمربی فعلی بلوگرانا، ژاوی هرناندز، 90 دقیقه را در کنار رافا مارکز -که اکنون روی نیمکت بارسا اتلتیک است- یا لوئیس انریکه، سرمربی سابق بارسا، بازی کرد.تقریبا یک سال بعد، در 16 اکتبر 2004 در دربی مقابل اسپانیول، او به صورت رسمی دوره خود در بارسا را آغاز کرد. پس از آن، چیزی که همه ما می دانیم، هرگز مشابه آن وجود نخواهد داشت: 672 گل در 778 بازی برای بارسا و تمام عناوین و رکوردهای باورنکردنی.

یک استادیوم خاص
دراگائو با ظرفیت بیش از 50 هزار نفر تماشاگر برای مسابقات قهرمانی یورو 2004 پرتغال ساخته شد و جایگزین ورزشگاه قدیمی داس آنتاس شد، ورزشگاهی که بارسا سه بار با رکورد یک پیروزی و دو شکست از آن بازدید کرده است.سال‌ها بعد، در سال 2021، این ورزشگاه میزبان فینال لیگ قهرمانان بین چلسی و منچسترسیتی بود که با پیروزی 1-0 شاگردان توماس توخل همراه شد.تنها 6 هزار هوادار از هر تیم می توانستند در دوران کرونا برای تماشای بازی تیم‌شان به پرتغال سفر کنند و مجموع تماشاگران 14100 تماشاگر بود. این اولین باری است که بارسا پس از آن نوامبر 2003 به دراگائو بازمی‌گردد.
برچسب ها: فوتبال جهان
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها