به روز شده در ۱۴۰۳/۰۶/۲۷ - ۱۰:۴۴
 
۶
تاریخ انتشار : ۱۴۰۲/۱۲/۰۸ ساعت ۱۹:۳۳
کد مطلب : ۴۵۸۱۷۷

اسرائیل: مخفیگاه یحیی السنوار را می‌دانیم اما ...

اسرائیل: مخفیگاه یحیی السنوار را می‌دانیم اما ...
گروه بین‌الملل: روزنامه آمریکایی «واشینگتن پست»، به‌نقل از منابع اطلاعاتی اسرائیل، آمریکا و غربی نوشت، مقامات اسرائیلی و آمریکایی براین باورند که یحیی السنوار کماکان در داخل تونل‌های خان یونس در جنوب نوار غزه پنهان شده است و «از گروگان‌های اسرائیلی به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کند».
طبق گفته یک مقام بلندپایه اسرائیلی به این روزنامه، عملیات ترور یا بازداشت السنوار به شکلی که گروگان‌های اسرائیلی به خطر نیفتند، به صورت چالشی بزرگ حتی بعد از شناسایی مکان اختفای السنوار باقی می‌ماند. بر اساس گزارش «واشینگتن پست»، آمریکا نیز به شکلی محتاطانه در عملیات جست‌وچوی السنوار مشارکت دارد و تحلیل‌گران سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا«سیا» با استفاده از «فناوری‌های قدرتمند تحلیلی» به اسرائیل در ترسیم نقشه تونل‌های حماس در آنالیز تماس‌های کدگذاری شده و اطلاعات به‌دست آمده از دیسک‌های رایانه‌ای و همچنین بازجویی‌ها کمک می‌کند. بر اساس همین گزارش، این همکاری «ممکن است در عملیات جست‌وجوی السنوار موثر باشد»؛ اگرچه دستگاه اطلاعاتی آمریکا ماموری در نوار غزه ندارد و به اسرائیل در عملیات‌های روزانه‌اش در نوار، مانند مکان‌یابی عوامل غیربرجسته حماس و زیرساخت‌های آن، کمکی ارائه نمی‌دهد.
به‌گفته یکی از مقامات سابق «موساد» به «واشینگتن پست»، اسرائیلی‌ها برای مدیریت جنگ علیه حماس در غزه نیازی به کمک آمریکا ندارند، و اساسا طرح چنین پرسشی، نوعی اهانت به اسرائیل محسوب می‌شود.
برچسب ها: یحیی السنوار
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها