به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۳ - ۱۹:۰۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۲/۰۹ ساعت ۱۶:۰۳
کد مطلب : ۴۶۷۸۴۶

 طالبان هیچ باوری به گفت‌وگو  ندارد 

 طالبان هیچ باوری به گفت‌وگو  ندارد 
گروه بین الملل: شورای موسوم به «مقاومت ملی برای نجات افغانستان» از اقشار مختلف در این کشور خواسته است که «مبارزه همه‌جانبه، سراسری و قاطع علیه طالبان» را شروع کنند. این شورا در بیانیه‌ای به مناسبت  روز پیروزی مجاهدین علیه دولت تحت حمایت شوروی در افغانستان، گفت: تاکیدش به حل مشکل افغانستان از طریق مذاکره است ولی طالبان به آن اعتقاد ندارد.
۳۲ سال پیش در این روز حکومت نجیب‌الله، آخرین رئیس جمهور حزب دموکراتیک خلق افغانستان، از سوی گروه‌های مجاهدین ساقط شد. شورای مقاومت ملی برای نجات افغانستان برای اولین بار به صورت جدی درخواست مبارزه، از جمله مبارزه نظامی علیه طالبان کرده است.این شورا گفته، تلاش‌هایش برای حل مشکل افغانستان از طریق مذاکره با طالبان نتیجه‌بخش نبوده است.
در بیانیه منتشرشده از سوی این شورا آمده است: «گروه طالبان هیچ باوری به گفت‌وگو و مذاکره ندارد و به جز توجه به یک گروه کوچک قومی، مذهبی، زبانی، ایدیولوژیک و سیاسی خاص، به هیچ ندایی گوش فرا نداده‌ است. از این رو، از همه جناح‌های سیاسی، نظامی، مدنی و تمام اقشار مختلف مردم افغانستان می‌خواهیم که صفوف‌شان را فشرده ساخته و مبارزه همه‌جانبه، گسترده و قاطع را در پیش گیرند. شورای مقاومت ملی برای نجات افغانستان با تمام توان و وجود از این پس، به همه راه‌های مبارزه فکر خواهد کرد.»

 
برچسب ها: افغانستان
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها