به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۲۹ - ۲۱:۵۸
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۲/۱۶ ساعت ۱۵:۵۱
کد مطلب : ۴۶۹۰۱۲
سوءاستفاده از فحاشی هوادار سپاهان؛ پرسپولیس- نساجی بدون حضور زنان؛

مردها فحاشی می‌کنند، زن‌ها را محروم می‌کنند!

مردها فحاشی می‌کنند، زن‌ها را محروم می‌کنند!
گروه ورزشی: در حالیکه رسانه‌ها و فعالان طیف تندرو اصولگرایان، حوادث بازی پرسپولیس و سپاهان دلیل خوبی است تا ورود زنان به ورزشگاه‌ها ممنوع شود، عباس عبدی (فعال رسانه‌ای و سیاسی اصلاح‌طلب) در شبکه ایکس نوشت: «مردها فحاشی می‌کنند زنها را محروم می‌کنند. این خلاصه سیاستگذاری علیه زنان است. خوب اگر جرات دارید مردان را محروم کنید.»
پس از پرونده‌سازی‌های متوالی رسانه‌های طیف تندرو در هفته‌های اخیر علیه حضور زنان هوادار فوتبال در ورزشگاه‌های ایران که به ممنوعیت ورود زنان به ورزشگاه اراک در مسابقه تیم‌های آلومینیوم و پرسپولیس منجر شد، امروز با تصمیم شورای تامین استان مازندران، در دیدار تیم‌های نساجی و پرسپولیس در ورزشگاه وطنی قائمشهر در روز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت هم زنان نمی‌توانند تماشاگر باشند! بنا بر این گزارش، ممنوعیت حضور زنان در ورزشگاه خانگی نساجی برای دیدار این تیم برابر استقلال در هفته بیست‌وهشتم لیگ برتر ایران نیز اتخاذ شد و به نظر می‌رسد تندروها، پروژه بازگشت به دوران ممنوعیت کامل حضور زنان در ورزشگاه‌ها را با شتاب بیشتری پیگیری می‌کنند.

پس از جنجال اخیر در جریان مسابقه تیم‌های پرسپولیس و سپاهان در ورزشگاه آزادی و فحاشی رکیک یکی از هواداران تیم سپاهان به دختران پرسپولیسی که در نهایت به محرومیت ۱۰ ساله این تماشاگر مُسن اصفهانی از حضور در ورزشگاه‌های فوتبال منجر شد، رسانه‌های طیف افراطی اصولگرا که با حضور زنان در ورزشگاه‌ها مخالف‌اند، تلاش کردند تا از این اتفاق نهایت سوءاستفاده را بکنند. روزنامه کیهان امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت نوشت: «اتفاق‌های شامگاه چهارشنبه نشان داد که متاسفانه نه‌تنها حضور بانوان در ورزشگاه از شدت فضای مسموم و ناسالم نکاست، بلکه در اتفاقی تاسف‌انگیز شاهد زشت‌ترین و شرم‌آورترین صحنه‌ها و توهین‌ها و زیر پا گذاشتن کرامت بانوان نیز بودیم. این در حالی است که حفظ کرامت زنان، یک اصل مهم و قطعی در فرهنگ ایرانی و اسلامی ما است و نباید بازیچه بی‌تدبیری عده‌ای کارناشناس و برنامه‌ریز به دور از واقعیت‌های جامعه شود.»
علاوه بر ورزشگاه‌های مازندران و اراک، ورود دختران هوادار فوتبال به ورزشگاه یادگار امام تبریز هم از اواخر فروردین‌ماه و به بهانه رعایت نکردن حجاب اجباری زنان هوادار تراکتور ممنوع شده بود. بهانه ممنوعیت حضور زنان در ورزشگاه اراک، این بود که یک دختر نوجوان هوادار تیم استقلال حسین حسینی، دروازه‌بان آبی‌پوشان در مسابقه این تیم مقابل آلومینیوم را در آغوش گرفت. بهانه جلوگیری از ورود زنان به ورزشگاه تبریز هم مخالفت دختران تبریزی با حجاب اجباری ذکر شد، اما هنوز هیچ بهانه یا دلیلی برای ممنوعیت ورود زنان مازندرانی به ورزشگاه وطنی قائمشهر ذکر نشده است.

تماشاگر مُسن طرفدار سپاهان که توهین رکیکی به تماشاگران زن تیم پرسپولیس کرده بود!

در همین رابطه، روزنامه اعتماد، در تحلیلی نوشت: «پروژه‌ای عجیب برای ممنوع کردن دوباره ورود زنان به استادیوم در حال شکل‌گیری است... اینکه بگوییم به نظر پروژه‌ای برنامه‌ریزی‌شده جریان دارد که می‌خواهد درهای استادیوم‌ها یک‌به‌یک به روی زنان بسته شود، نه توهم است و نه بدبینی. اتفاقا بر اساس شواهد می‌توان گفت این یک پروژه می‌تواند وجود داشته باشد؛ پروژه‌ای که قصدش بازگرداندن همه‌چیز به قبل از فشار نهایی فیفا به ایران برای ورود زنان به استادیوم است. در حالی‌ که هرآنچه کف خیابان‌های شهر، چه خوب و چه بد، جریان دارد، روی سکوهای استادیوم‌ها نیز جریان دارد و جنسیتی کردن این موضوع‌ها، فقط از ذهن عده‌ای انسان خاص برمی‌آید که خط و ربط و اهدافشان مشخص است.»
پس از جنجال‌های دیدار استقلال و آلومینیوم که در نهایت به محرومیت یک‌جلسه‌ای حسین حسینی از همراهی تیمش و جریمه ۳۳۰ میلیون تومانی این دروازه‌بان ملی‌پوش ختم شد، خبرگزاری فارس، وابسته به سپاه پاسداران، در گزارشی نوشت: «در جریان بازی استقلال و آلومینیوم اراک، جیمی جامپ دختر بی‌حجاب و واکنش دوازه‌بان استقلال موردتوجه رسانه‌ها قرار گرفت. از مدت‌ها قبل عده‌ای در دفاع از حضور زنان در استادیوم‌های ورزشی استدلال می‌کردند که حضور بانوان می‌تواند فضای بعضا غیرفرهنگی استادیوم‌ها را اصلاح کند، اما با گذشت زمان، نه‌تنها وضعیت استادیوم‌ها اصلاح نشد، بلکه برخی افراد خاص به مصداق همرنگ جماعت شدن، گوی سبقت را در مسائل غیرفرهنگی از مردان ربودند. این امر ناخواسته محرومیت جدیدی را برای بانوان علاقه‌مند به فوتبال به منظور حضور در استادیوم‌ها ایجاد می‌کند.» به نظر می‌رسد از نظر نویسنده این گزارش، زنان هوادار فوتبال  حق ندارند در همراهی با تماشاگران مرد شعارهای ورزشی سر دهند و باید به ممنوعیت مجدد ورود تمام زنان به ورزشگاه‌های فوتبال ختم شود.
گفتنی اینکه، فدراسیون جهانی فوتبال فیفا هنوز به ممنوعیت مجدد ورود زنان به دست‌کم سه ورزشگاه فوتبال در ایران، واکنشی نشان نداده است.

۱۴۰۳/۰۲/۱۶ ۲۰:۵۶
با سلام من موافق ورود زنان به ورزشگاه هستم اما خدایی چرا توهین های هواداران پرسپولیس به سپاهان را نمی بینین که سهم خانم ها کمتر از مردها نبود اون هوادار پیرمرد سپاهان جو گیر شده یه چیزایی گفته که خود من هم ناراحت شدم بهار نیوز انصاف داشته باش بین تیم های حکومتی با تیم های مردمی سپاهان ، تراکتور و .... تبعیض قائل نشید حقیقت و واقعیت را بگویید هر چند انتظار برخورد عادلانه از اصلاح تلفان در مورد مسائل مرکز و مناطق کشور کاری عبث و بیهوده است. یاشاسین آزربایجان (439917)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها