به روز شده در ۱۴۰۳/۰۳/۱۳ - ۲۲:۲۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۲/۳۱ ساعت ۱۲:۳۳
کد مطلب : ۴۷۱۵۳۸

کاهش کمک‌های آلمان به کشورهای فقیر

کاهش کمک‌های آلمان به کشورهای فقیر
گروه بین الملل: کمک‌های عمرانی آلمان به فقیرترین کشورهای جهان بار دیگر کاهش یافته است. بر اساس آخرین آمار مربوط به سال ۲۰۲۲، فقیر‌ترین کشورهای جهان ۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون یورو کمک مالی از آلمان دریافت کرده‌اند.
دولت آلمان این آمار را بر اساس پرسش کورنلیا مورینگ، نماینده بوندس‌تاگ از گروه پارلمانی حزب چپ‌ها منتشر کرده است. رقم کمک مالی اعلام شده برابر است با ۱۲ /۰ درصد تولید ناخالص ملی کشور آلمان.
این در حالی است که کمک عمرانی آلمان به فقیرترین کشورهای جهان در سال ۲۰۲۱ بالع بر ۵ میلیارد و ۱۰۰ میلیون یورو بوده است. برای سال ۲۰۲۳ هنوز آمار و ارقامی منتشر نشده است.
احزال سوسیال دمکرات، سبزها و لیبرال آلمان در قرارداد تشکیل دولت ائتلافی میزان ۲/ ۰ درصد از تولید ناخالص ملی را برای کمک‌های عمرانی در نظر گرفته بودند.
کورنلیا مورینگ، نماینده حزب چپ‌ها در پارلمای آلمان می‌گوید دولت "عهد شکنی دائمی" در این عرصه داشته است و موفق نشده هیچ‌گاه هدف  در نظر گرفتن ۲/ ۰ درصد از تولید ناخالص ملی برای کمک‌های عمرانی را جامه عمل بپوشاند.سازمان ملل متحد از ۴۵ کشور جهان، بعنوان فقیرترین کشورها یاد می‌کند که ۳۳ کشور در قاره آفریقا قرار دارند. عواملی چون تولید نازل ناخالص ملی یا میزان بالای مرگ و میر کودکان از جمله فاکتورهایی هستند که موجب شده‌اند این کشورها در لیست فقیرترین کشورهای سازمان ملل جای گیرند.
کریستیان لیندر، وزیر دارایی از حزب لیبرال در دولت ائتلافی در بحث بودجه سال ۲۰۲۵ خواستار صرفه‌جویی اکید شده و بخصوص از وزارت توسعه و همکاری‌های بین‌المللی خواسته تا هزینه‌های خود را مورد بازنگری و بررسی قرار دهد.کورنلیا مورینگ، از پیشنهاد کاهش کمک‌های عمرانی به کشورهای فقیر جهان انتقاد کرده و آن را "شعبده‌بازی عوام‌گرایانه با جیب فقرا" دانسته است.
درحالی که وزارت دارایی در برنامه بودجه سال ۲۰۲۵ مبلغ ۹ میلیارد و ۹۰۰ میلیون یورو برای وزارت توسعه در نظر گرفته، این وزارت‌خانه مبلغ ۱۲ میلیارد و ۱۶۰ میلیون یورو درخواست کرده است. این درحالی است که بودجه این وزارت‌خانه و بودجه کمک‌های بشردوستانه در سال ۲۰۲۴ در مقایسه با سال قبل‌تر کاهش یافته بود.
کمک‌های عمرانی به فقیرترین کشورهای جهان تنها بخشی از کل بودجه آلمان برای کمک‌های عمرانی و توسعه دیگر کشورهای جهان را تشکیل می‌دهد. دولت ائتلافی درنظر دارد ۷/ ۰ درصد از تولید ناخالص ملی را برای این منظور اختصاص دهد. طبق گزارش اداره آمار فدرال، دولت آلمان در سال ۲۰۲۲ به این هدف دست‌یافته است.

 
برچسب ها: آلمان
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها