به روز شده در ۱۴۰۳/۰۴/۱۲ - ۱۸:۵۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۳/۰۹ ساعت ۱۹:۳۲
کد مطلب : ۴۷۳۲۵۰

گزینه‌های موجوددر برابرهیئت منصفه دادگاه ترامپ

گزینه‌های موجوددر برابرهیئت منصفه دادگاه ترامپ
گروه بین الملل: پس از بیش از پنج هفته، و ساعت‌های بی‌شمار استماع شهود و بررسی انبوهی از اسناد، قاضی خوآن مرچان، به زودی به هیئتی متشکل از ۱۲ شهروند نیویورکی دستور می‌دهد تا تصمیمی تاریخی بگیرند: آیا دونالد ترامپ در اتهامات کیفری مجرم است یا نه؟
پس از اینکه هر دو طرف آخرین دعاوی و دفاعیه خود را به هیئت منصفه ارائه کردند، قاضی خوآن مرچان دستورالعمل‌هایی را برای شور و بررسی ارائه می‌دهد. او هر اتهام و عناصر تشکیل‌دهنده هر جرم ادعایی را توضیح خواهد داد. اگرچه این دستورالعمل‌ها ممکن است خشک و فنی باشند، اما راهنمایی مهم و ضروری برای هدایت بحث‌های هیئت منصفه هستند.
رئیس‌جمهور سابق آمریکا در ۳۴ فقره اتهام جعل اسناد تجاری در رابطه با پرداخت حق‌السکوت به استورمی دنیلز، ستاره فیلم‌های پورن که ادعا می‌کند با  ترامپ رابطه جنسی داشته است، ادعای بی‌گناهی کرده است.
در طول محاکمه، دادستانی ادعا کرد که  ترامپ پولی را که با آن به وکیل و کارچاق‌کن سابق خود به عنوان هزینه‌ خدمات حقوقی بازپرداخت کرده است، به درستی ثبت نکرده است. آنها همچنین او را به جعل اسناد تجاری برای پنهان کردن جرم دوم متهم کردند - نقض قانون انتخابات ایالتی.
هدف دفاعیات وکلای  ترامپ زیر سؤال بردن اعتبار شاهد کلیدی دادستان، مایکل کوهن، وکیل سابق و مجرم محکوم‌شده، در تلاش برای رد این پرونده گسترده‌تر است.در نهایت، هیئت منصفه تصمیم خواهد گرفت که آیا  ترامپ اولین رئیس‌جمهور سابقی خواهد بود که به جرمی کیفری محکوم می‌شود یا نه.
تصمیماتی که هیئت منصفه می‌تواند بگیرد از این قرارند:

ترامپ مجرم شناخته شود
برای محکومیت  ترامپ، همه ۱۲ عضو هیئت منصفه باید توافق کنند که او بی‌هیچ شک و شبهه‌ای مجرم است.این بدترین سناریو برای  ترامپ است که به اولین نامزد یکی از احزاب اصلی تبدیل می‌شود که به عنوان یک مجرم برای ریاست‌جمهوری ایالات متحده نامزد شده است.او تقریباً به طور قطع علیه این حکم درخواست تجدیدنظر خواهد کرد. وکلای او قبلاً در موارد متعدد درخواست ابطال محاکمه را کرده‌اند، و هر بار ناموفق بوده‌اند.
اگر مجرم شناخته شود، با حداکثر چهار سال حبس در پشت میله‌های زندان یا مجازات کمترِ حبس تعلیقی و جریمه نقدی مواجه خواهد شد. اکثر کارشناسان می‌گویند که بعید است این مرد ۷۷ ساله به زندان بیفتد.
جولی رندلمن، دادستان سابق بروکلین گفت: «این جرمی غیرخشونت آمیز است و در بین اتهامات مجرمانه، سبک‌ترین جرم محسوب می‌شود. با توجه به نداشتن سابقه، سن بالا و عوامل دیگر، بعید است [که به زندان محکوم شود].»اگر  ترامپ به حبس محکوم شود، برای مأموران دادگاه و کارکنان سرویس مخفی که باید از او در زندان محافظت کنند، مشکلات تدارکاتی ایجاد می‌شود.

ترامپ تبرئه شود
اگر تمام ۱۲ عضو هیئت منصفه به این نتیجه برسند که دادستانی بدون هیچ شک و شبهه‌ای تقصیر  ترامپ را ثابت نکرده‌، او از اتهام این جرایم تبرئه می‌شود که ضربه‌ای سهمگین به دفتر دادستان منطقه‌ای منهتن خواهد بود که این پرونده را به جریان انداخت.

بن بست در هیئت منصفه
برای از هم پاشیدن پرونده دادستان فقط نیاز به یک نفر از ۱۲ عضو هيئت منصفه است.در پرونده‌های کیفری، همه اعضای هیئت منصفه باید توافق کنند - یعنی رأی باید متفق القول باشد.
اگر اعضای هیئت منصفه نتوانند به اتفاق بر سر یک حکم – گناه‌کار یا بی‌گناه توافق کنند – باعث می‌شود رایی صادر نشود.اگر هیئت منصفه به قاضی گزارش دهد که قادر به تصمیم‌گیری نیست، قاضی مرچن ممکن است به اعضای هیئت دستور دهد که برای رسیدن به یک حکم، یک یا دو بار دیگر وارد شور شوند.
ولی اگر باز هم نتوانند به نتیجه‌ای برسندِ، قاضی محاکمه را مخدوش اعلام خواهد کرد. در این صورت دادستانی باید در همان لحظه تصمیم بگیرد که می‌خواهد دوباره پرونده را در دادگاه مطرح کند یا نه.


 
برچسب ها: دونالد ترامپ
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها