به روز شده در ۱۴۰۳/۰۴/۱۳ - ۱۹:۱۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۳/۱۰ ساعت ۱۱:۴۲
کد مطلب : ۴۷۳۲۶۶

بحران گرسنگی برای کودکان افغانستان 

بحران گرسنگی برای کودکان افغانستان 
گروه بین الملل: سازمان غیردولتی «کودکان را نجات دهید» در گزارشی پیش‌بینی کرد که حدود ۶.۵ میلیون کودک در افغانستان در سال ۲۰۲۴ سطوح بحرانی گرسنگی را تجربه خواهند کرد.
این سازمان در گزارشی، تصریح می‌کند که تقریباً ۳ نفر ازهر ۱۰ کودک افغانستانی امسال با بحران یا سطوح اضطراری گرسنگی روبرو خواهند شد.
این سازمان در ادامه تاکید می‌کند که بنا بر آمار پیش‌بینی می‌شود در سال ۲۰۲۴ حدود ۲.۹ میلیون کودک زیر پنج سال از سوء تغذیه حاد رنج ببرند.
به گفته ارشد مالک، مدیر این سازمان در افغانستان، این سازمان توانسته‌ است تا کنون هفت‌هزار کودک را که از سوء تغذیه حاد رنج می‌بردند، درمان کند که نشان‌دهنده گستردگی بحران در این کشور است.
سخنگوی برنامه جهانی غذا می‌گوید هفت میلیون کودک زیر پنج سال و مادر در افغانستان دچار سوءتغذیه هستند.
سازمان جهانی نظارت بر گرسنگی نیز پیش‌بینی می‌کند که ۲۸ درصد از جمعیت افغانستان، حدود ۱۲.۴ میلیون نفر، تا قبل از ماه اکتبر، در این کشور با ناامنی غذایی حاد مواجه خواهند شد.
سازمان «کودکان را نجات دهید» در گزارش خود پیش‌بینی کرده که از این تعداد، نزدیک به ۲.۴ میلیون نفر سطوح اضطراری گرسنگی را تجربه کنند، که یک سطح بالاتر از قحطی است.
این گزارش با اشاره به اینکه این ارقام بهبودی جزئی را نسبت به آخرین گزارش منتشر شده در اکتبر ۲۰۲۳ نشان می‌دهد، با این حال بر نیاز مستمر به کمک تاکید می‌کند، زیرا فقر بر یک نفر از هر ۲ شهروند افغانستان تأثیر می‌گذارد.این نهاد مدنی دلایل افزایش بحران گرسنگی در این کشور را به تاثیرات فوری سیل در افغانستان، اثرات دراز مدت خشکسالی در این کشور و همچنین بازگشت شهروندان این کشور از پاکستان و ایران مرتبط دانسته‌ است.پیشتر برنامه جهانی غذا اعلام کرده بود که این اداره برای ادامۀ کمک‌رسانی خود در افغانستان در شش ماه دوم سال ۲۰۲۴ به ۷۶۰ میلیون دلار بودجه نیاز دارد.
 
برچسب ها: افغانستان
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها