به روز شده در ۱۴۰۳/۰۶/۲۷ - ۰۰:۱۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۳/۱۱ ساعت ۱۲:۰۲
کد مطلب : ۴۷۳۴۳۴

حزب ماندلا در آستانه شکست در انتخابات 

حزب ماندلا در آستانه شکست در انتخابات 
 گروه بین الملل: بر اساس نتایج اولیه انتخابات پارلمان آفریقای جنوبی، حزب ماندلا، احتمالا اکثریت مطلق خود را از دست می‌دهد. این حزب که متهم به فساد، ایجاد نابسامانی اقتصادی و بیکاری است، تنها ۴۳/۵درصد آرا را به خود اختصاص داده است.
حزب "کنگره ملی آفریقا" که نلسون ماندلا آن را بنیان گذاشت، برای اولین بار در طول ۳۰ سال گذشته در معرض از دست دادن اکثریت مطلق خود است.
شهروندان جمهوری آفریقای جنوبی به پای صندوق‌های رأی رفتند.  بر اساس شمارش اولیه، حزب حاکم "کنگره ملی آفریقا" تنها ۴۳/۵  درصد آرا را به خود اختصاص داده است.
کمیسیون انتخابات  اعلام کرد که پس از شمارش ۲۰ درصد از آرای حوزه‌های رأی‌گیری، نتایج اولیه انتخابات پارلمانی نشان می‌دهد که کنگره ملی آفریقا (ANC) به رهبری رئیس‌جمهور سیریل رامافوسا برای اولین بار در ۳۰ سال گذشته اکثریت مطلق خود را از دست داده و حدود ۴۳/۵ درصد آرا را به خود اختصاص داده است.
بر اساس داده‌های کمیسیون انتخابات، حزب راست‌میانه "اتحاد دموکراتیک" با گرایش‌های اقتصادی تاکنون به ۲۶درصد آرا رسیده است. حزب "مبارزان آزادی اقتصادی" (EFF) با گرایش‌های مارکسیستی ۸درصد آرا را کسب کرده‌. رهبری این حزب را جولیوس مالِما در اختیار دارد که خود از مسئولان پیشین حزب کنگره ملی آفریقا بود.
حدود ۲۷.۶میلیون شهروند آفریقای جنوبی توانستند در مورد ترکیب پارلمان با ۴۰۰ کرسی رای دهند که رئیس‌جمهور جدید را در ماه ژوئن تعیین می‌کند.
رای‌دهندگان همچنین در روز انتخابات در مورد ترکیب آتی ۹ مجلس استانی تصمیم گرفتند.
کنگره ملی آفریقا از زمان پایان آپارتاید در ۳۰ سال پیش، بر جمهوری آفریقای جنوبی حکومت می‌کند. محبوبیت این حزب به دلیل موارد فساد، بیکاری به ویژه در میان جوانان، گسترش جنایات و ورود مهاجران غیرقانونی به کشور، به شدت آسیب دیده است. در صورتی که نتایج اولیه کنونی تایید و تثبیت شود، این حزب برای تشکیل دولت به یک شریک ائتلافی نیاز خواهد داشت.
 
برچسب ها: آفریقای جنوبی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها