به روز شده در ۱۴۰۳/۰۴/۱۳ - ۱۴:۳۳
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۳/۱۹ ساعت ۱۱:۱۱
کد مطلب : ۴۷۴۷۰۱

آتش‌سوزی و قطع‌درختان حاشیه محور شوش-‌اهواز

آتش‌سوزی و قطع‌درختان حاشیه محور شوش-‌اهواز
گروه فیلم: در روزهای اخیر، در برخی کانال‌های مجازی تصاویری با عنوان قطع درختان محور شوش - اهواز منتشر شده که با واکنش و گلایه شهروندان و تشکل‌های زیست محیطی همراه شده است.
به گزارش ایلنا، براساس تصاویر منتشر شده در فضای مجازی، نزدیک به ۱۰۰ اصله درخت به صورت شبانه در محور شوش - اهواز قطع شده‌اند و برخی شهروندان در فضای مجازی خواهان برخورد با مسببین این کار هستند.

در همین خصوص تعدادی از این شهروندانگفتند: فرد یا افرادی به دلایل نامشخص شبانه در این محور اقدام به قطع درختان کرده‌اند و حدود ۱۰۰ اصله درخت را با اره‌ برقی قطع کرده‌اند.

یک شهروند با انتقاد از سکوت مسئولین شهرستانی در مقابله با این فاجعه زیست محیطی، گفت: روزانه تعداد زیادی از درختان حاشیه محور اهواز - اندیمشک و در محدوده شهرستان شوش توسط سودجویان قطع یا آتش زده می‌شوند.این شهروند مدعی شد: تاکنون صدها درخت ناپدید و راهی کارگاه‌های تولید ذغال یا کارخانه‌های چوب سازی شدند.

تلاش خبرنگار ایلنا جهت پیگیری موضوع از طریق مسئولین شهرستان شوش تا کنون بی‌نتیجه مانده است ولی فرماندار این شهرستان روز پنج‌شنبه در گفت‌وگو با رسانه‌ها ضمن تایید این خبر گفته بود: برای حفاظت از درختان حاشیه جاده شوش - اهواز در مقابل آتش‌سوزی دستگاه‌های اجرایی شوش با بسیج امکانات وارد عمل شده اما از مردم به ویژه سمن‌ها انتظار می‌رود در این زمینه دستگاه‌های اجرایی را یاری کنند.

محسن حویزه که از این مناطق بازدید کرده بود، افزود: با توجه به شدت گرما خطر آتش‌سوزی مراتع، درختان و فضای سبز حاشیه جاده ترانزیتی را تهدید می‌کند.وی همچنین بر آبیاری درختان حاشیه جاده از طریق کانال‌های آبیاری تاکید کرد و گفت: حفاظت از درختان و فضای سبز یک وظیفه عمومی است لذا شهروندان در این راستا دستگاه‌های اجرایی را یاری کنند.

از طرفی دیگر، سید محمد موسوی رییس سازمان آتش‌نشانی شهرداری شوش چند روز پیش با عمدی دانستن این آتش‌سوزی ها گفته بود: هشت کیلومتر از درختان حاشیه جاده شوش به اهواز از محدوده روستای حمزه تا سه راهی هفت تپه دچار آتش‌سوزی گسترده شدند.

وی افزوده بود: اگر چه گمانه زنی اولیه از آتش‌سوزی درختان و سرایت آن به مزارع بود، ولی بررسی میدانی کارشناسان آتش‌نشانی شوش نشان می‌دهد این آتش‌سوزی ها عمدی بوده است.تلاش خبرنگار ایلنا برای روشن شدن زوایای دیگر این موضوع، علیرغم عدم تمایل پاسخگویی مسئولین ذیربط، کماکان ادامه دارد.
...
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها