به روز شده در ۱۴۰۳/۰۶/۲۶ - ۱۸:۰۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۳/۲۱ ساعت ۱۵:۰۲
کد مطلب : ۴۷۵۲۳۷

فعالیت بلندگوهای کره جنوبی علیه کره شمالی 

فعالیت بلندگوهای کره جنوبی علیه کره شمالی 
گروه بین الملل: کره جنوبی اعلام کرد که پخش تبلیغات ضد کره شمالی از بلندگوهای نصب‌شده در مرز میان دو کشور را از سر می‌گیرد. این تصمیم در واکنش به ارسال بیش از هزار بالن پر از زباله و کود از سوی کره شمالی طی دو هفته گذشته اتخاذ شده است.
دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی در بیانیه‌ای نوشت که پس از یک جلسه اضطراری-امنیتی، مقام‌های این کشور تصمیم گرفتند که بلندگوها را نصب و پخش تبلیغات را دوباره شروع کنند. تنها چند روز پس از آن که فعالان کره جنوبی بالن‌های خود را برای پراکنده کردن اعلامیه‌های تبلیغاتی در کره شمالی به پرواز درآوردند، ارتش کره شمالی در روزهای شنبه و یکشنبه در سومین کارزار خود از اواخر ماه مه تاکنون، صدها بالن حامل زباله را به سمت کره جنوبی پرواز داد.
 تصمیم کره جنوبی برای پخش تبلیغات، به طور قطع خشم پیونگ‌یانگ را به همراه خواهد داشت و به طور بالقوه کره شمالی را وادار به انجام اقدامات نظامی تلافی‌جویانه می‌کند.
این تصمیم در نشست امنیتی+اضطراری به رهبری چانگ هو جین، مشاور امنیت ملی کره جنوبی اتخاذ شد و چانگ و دیگر مقام‌های امنیتی کره جنوبی، پیونگ‌یانگ را به تلاش برای ایجاد «اضطراب و اختلال» در کره جنوبی متهم کردند.
مقام‌های کره جنوبی تاکید کردند که کره شمالی «تنها مسئول» هر گونه تشدید تنش‌ها در آینده بین کره‌ها خواهد بود.
کره جنوبی ممکن است از بلندگوهای تبلیغاتی خود، ترانه‌های پاپ و اخبار خارجی را در سراسر مرزهای کره شمالی که به شدت امنیتی و نظامی است، پخش کند.
به گفته مقام‌های کره جنوبی، در سال ۲۰۱۵، زمانی که کره جنوبی برای اولین بار در ۱۱ سال گذشته‌اش پخش تبلیغات با بلندگو را از سر گرفت، کره شمالی گلوله‌های توپخانه‌ای را در سراسر مرز شلیک کرد.در آن زمان، کره جنوبی به این اقدام همسایه شمالی خود واکنش نشان داد اما تلفات جانی گزارش نشد.
گروهی از شهروندان کره‌ شمالی که از این کشور به کره جنوبی گریخته‌اند،  در واکنش به اقدام پیونگ‌یانگ در ارسال بالن‌های حامل زباله به همسایه جنوبی خود، بالن‌هایی را که حاوی دلار آمریکا، آثار پاپ کره جنوبی و اعلامیه‌هایی در انتقاد از کیم جونگ اون بودند، به کره شمالی فرستادند.در سال ۲۰۱۶ و در رویدادی مشابه، بالن‌های کره شمالی به خودروها و اموال شهروندان در کره جنوبی آسیب زدند.روابط دو کره به پایین‌ترین سطح خود در سال‌های اخیر رسیده ‌است.کره شمالی تلاش برای توسعه قابلیت‌های نظامی-فضایی خود را گسترش داده و در طرف دیگر، کره جنوبی رزمایش‌های گسترده مشترک نظامی با آمریکا و ژاپن برگزار می‌کند.تحلیل‌گران بر این باورند که این اقدام کره شمالی می‌تواند پاسخی به ناکامی اخیر این کشور در پرتاب ماهواره نظامی باشد.
روز سه‌شنبه هشتم خرداد موشکی که دومین ماهواره شناسایی نظامی کره شمالی را حمل می‌کرد، اندکی پس از پرتاب منفجر شد.
رهبر کره شمالی پس از این ناکامی از دانشمندان نظامی خود خواست تا بر مشکلات فنی غلبه کنند و به توسعه قابلیت‌های شناسایی فضایی ادامه دهند.
او این توانایی را برای مقابله با فعالیت‌های نظامی آمریکا و کره جنوبی بسیار مهم توصیف کرد.
 
برچسب ها: کره جنوبی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها