به روز شده در ۱۴۰۳/۰۴/۱۰ - ۱۹:۱۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۳/۳۱ ساعت ۱۷:۴۳
کد مطلب : ۴۷۷۱۲۷

روسیه سرباز آمریکایی را  محکوم کرد

روسیه سرباز آمریکایی را  محکوم کرد
گروه بین الملل:  دادگاهی در روسیه یک سرباز آمریکایی را به اتهام تهدید به مرگ و سرقت به چندین سال زندان محکوم کرده است. خبرگزاری دولتی تاس و فرستنده رادیویی اسپوتنیک گزارش دادند که گوردون بلک توسط دادگاه ولادی‌وستوک به سه سال و نه ماه زندان محکوم شده است. به گزارش تاس، وکیل بلک قصد دارد به این حکم اعتراض کند.
گوردون بلک در ماه مه سال جاری (اردیبهشت‌ماه) در این شهر واقع در شرق روسیه بازداشت شد. او در آنجا با یک زن روسی ملاقات کرده بود که در زمان خدمت در کره جنوبی با او آشنا شده بود. اکنون قوه قضایی روسیه بلک را به حمله فیزیکی به الکساندرا واشچوک و سرقت ۱۰هزار روبل (حدود ۱۰۹ یورو) متهم کرده است.
بلک پذیرفته بود "در بخش‌هایی از اتهامات گناهکار است" اما، طبق گزارش رسانه‌ها، تهدید واشچوک به کشتن او را رد کرده است. وشچوک در جریان مشاجره به شدت مست بوده است. به گفته بلک، این دو در اکتبر ۲۰۲۲ از طریق یک اپلیکیشن دوست‌یابی در کره جنوبی با هم آشنا و وارد رابطه شدند. واشچوک بعداً از او دعوت کرد که به ولادی‌وستوک بیاید.
به گفته ارتش آمریکا، این سرباز در ۱۰ آوریل خدمت خود را در کره جنوبی به پایان رساند. او به جای بازگشت به  ایالات متحده، "به دلایل شخصی" از طریق چین به ولادی‌وستوک سفر کرد. او برای سفرش درخواست مجوز رسمی از سوی وزارت دفاع آمریکا نکرده است. بر اساس اطلاعات، این سرباز در سال ۲۰۰۸ به ارتش پیوست و در عملیات‌های آمریکا در عراق و افغانستان شرکت داشته است.بازداشت شهروندان آمریکایی در روسیه در بیشتر موارد، مذاکرات پیچیده میان مسکو و واشنگتن در مورد آزادی یا مبادله آن‌ها را به دنبال دارد.
در سال ۲۰۲۲، بریتنی گرینر، بسکتبالیست آمریکایی به جرم داشتن مواد مخدر در روسیه محکوم شد و با فروشنده اسلحه روسی، ویکتور بوت، که در ایالات متحده زندانی بود، مبادله شد. پل ویلان، سرباز سابق آمریکایی از اواخر سال ۲۰۱۸ به اتهام جاسوسی در روسیه در بازداشت به سر می‌برد.
 
برچسب ها: روسیه
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها