به روز شده در ۱۴۰۳/۰۴/۱۰ - ۱۹:۱۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۳/۳۰ ساعت ۱۴:۰۰
کد مطلب : ۴۷۶۸۸۱

بركناری چهار معاون وزیر دفاع روسیه 

بركناری چهار معاون وزیر دفاع روسیه 
گروه بین الملل: وزارت دفاع روسیه همچنان دستخوش تغییر است. پس از وزیر دفاع سابق شویگو، اکنون چهار معاون وی باید پست خود را ترک کنند. رهبر کرملین یکی از خویشاوندان خود به نام آنا سیویلِوا را به عنوان یکی از معاونان وزارت دفاع منصوب کرد.
حدود یک ماه پیش، آندری بِلوسف در مقام وزیر دفاع جدید روسیه منصوب شد و وزیر پیشین سرگئی شویگو مجبور شد در میانه جنگ علیه اوکراین پست خود را ترک کند.
اکنون ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه دست به تغییراتی در رده دوم این وزارتخانه زده است. بر اساس یک حکم رسمی، در مجموع چهار معاون وزیر دفاع برکنار شدند. بر اساس این حکم، او یکی از بستگان خود به نام "آنا سیویلِوا" را در رأس یکی از پست‌های خالی منصوب کرد.این تغییر ساختاری در پی یک رسوایی بزرگ رشوه در وزارت دفاع صورت می‌گیرد. چندین مقام عالی‌رتبه بازداشت شده‌اند.در اواسط ماه مه سال جاری بلوسوف جانشین شویگو شد. او فردی است که تجربه نظامی ندارد. وی از سوی پوتین مامور افزایش کارآیی اقتصاد جنگی روسیه شده است.
بلوسوف وعده داد که با کنترل همه‌جانبه بر هزینه‌های وزارت دفاع، می‌خواهد به کارآیی بیشتری دست یابد. بلوسوف گفت: «ما باید ادغام کامل جنبه نظامی حوزه اقتصاد در اقتصاد کل کشور را تضمین کنیم.» او با این کار، دستورالعمل کرملین را برآورده می‌کند. پوتین اقتصاد روسیه را تابع جنگ اوکراین کرده و سرمایه‌گذاری زیادی در صنعت تسلیحات انجام داده است.
بلوسوف پس از تصدی بر مقام جدید خود گفت که مهم‌ترین وظیفه روسیه کسب پیروزی در میدان نبرد در اوکراین با کمترین ضرر ممکن است. روسیه باید از تمام ابزارهای مدرن و مؤثر در زرادخانه خود برای تضمین یک چنین پیروزی استفاده کند و باید اطمینان حاصل کند که از هزینه‌های دفاعی به طور مؤثرتر استفاده می‌شود. این اقتصاددان سابق گفت که روسیه باید "روش‌های جدید جنگ" را توسعه دهد.
از نظر وزیر دفاع جدید روسیه: «دشمن به سرعت یاد می‌گیرد. وضعیت کاربست فناوری‌های جدید به معنای واقعی کلمه هر هفته تغییر می‌کند. و در اینجا ما نه تنها باید بیاموزیم، بلکه باید از دشمن نیز پیشی بگیریم.» این پیشنهادات او به احتمال مورد استقبال پوتین قرار خواهند گرفت.
 
برچسب ها: روسیه
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها