به روز شده در ۱۴۰۳/۰۴/۱۰ - ۱۹:۱۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۳/۳۱ ساعت ۱۷:۳۰
کد مطلب : ۴۷۷۱۲۶

جبهه‌ متحد روسیه و کره شمالی مقابل واشنگتن

جبهه‌ متحد روسیه و کره شمالی مقابل واشنگتن
گروه بین الملل: پوتین و کیم جونگ اون قرارداد "همکاری همه‌جانبه استراتژیک" امضا کردند. هدف این قرارداد که در جریان دیدار پوتین از کره شمالی بسته شد، ایجاد "جبهه‌ای متحد در مقابل واشنگتن" عنوان شده است.در جریان اولین سفر ولادیمیر پوتین به کره شمالی بعد از ۲۴ سال، قرارداد همکاری همه‌جانبه استراتژیک اقتصادی و نظامی میان دو کشور امضا شد. این قرارداد در حالی به امضا رسید که کشورهای غربی کره شمالی را متهم به ارسال تجهیزات جنگی به روسیه می‌کنند که در جنگ علیه اوکراین از آنها استفاده می‌کند. کره شمالی اما این اتهامات را رد کرده است.
پیونگ‌یانگ به دلیل برنامه اتمی‌اش تحت تحریم‌های شدید سازمان ملل قرار دارد.
پوتین در جریان دیدار با کیم، تصریح کرد که دو کشور روسیه و کره شمالی علیه "سیاست امپریالیستی ایالات متحده" در نبرد و با یکدیگر متحد هستند. کیم جونگ اون نیز تاکید کرد که هدف امضای این توافقنامه "ایجاد جبهه‌ای متحد در برابر واشنگتن" است.بنا بر برآورد گزارشگر دویچلند فونک در منطقه، کیم پیش از دیدار با پوتین از یک قرارداد رسمی صحبت کرده بود که تاکیدی بر همکاری‌های استراتژیک خواهد بود. او همچنین گفته بود که کره شمالی بیش از همه علاقه‌مند به تکنولوژی موشکی است.
پوتین امضای  توافق همکاری میان دو کشور را شامل "کمک متقابل" در صورت "تجاوز" علیه یکی از دو کشور دانسته است. او گفت: «قرارداد همکاری همه‌جانبه که امروز امضا شد، از جمله شامل کمک متقابل درصورت تجاوز به یکی از دو طرف قرارداد است.» رییس جمهور روسیه همچنین تاکید کرده که کشورش "همکاری فنی-نظامی با کره شمالی" را رد نمی‌کند.
کیم جونگ اون پاییز سال گذشته در شرق روسیه با پوتین دیدار کرد. بنا به اطلاعات ایالات متحده در آن دیدار بر سر ارسال موشک‌ و مهمات توپخانه از کره شمالی به روسیه برای استفاده علیه اوکراین میان رهبران دو کشور توافق شد.همچنین گمان می‌رود که پیونگ‌یانگ در مقابل، فناوری‌های نظامی کلیدی از روسیه دریافت می‌کند. این کشور به دلیل برنامه اتمی‌اش به طور کامل در انزوا و تحریم‌های شدید بین‌المللی قرار دارد.
آمریکا به نزدیکی کره شمالی و روسیه نگاهی انتقادی دارد. وزارت دفاع ایالات متحده اعلام کرده که ارتباط فزاینده این دو کشور باعث افزایش نگرانی‌ها شده است.
 
برچسب ها: روسیه
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها