به روز شده در ۱۴۰۳/۰۴/۱۲ - ۰۰:۳۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۴/۰۵ ساعت ۱۲:۲۴
کد مطلب : ۴۷۷۹۱۴

 ضرورت برنامه‌ریزی برای دوران پسا جنگ 

 ضرورت برنامه‌ریزی برای دوران پسا جنگ 
گروه بین الملل: آنتونی بلینکن، وزیر خارجه ایالات متحده،  در دیدار با یوآو گالانت، وزیر دفاع اسرائیل، بر ضرورت برنامه‌ریزی برای دوران پس از جنگ در غزه تاکید کرد و خواستار آن شد که نسبت به کاهش تنش‌ها با حزب‌الله در مرزهای شمال اسرائیل و ممانعت از گسترش درگیری‌ها اطمینان حاصل شود.
وزارت خارجه ایالات با انتشار بیانیه‌ای پس از این نشست گفت: «او [بلینکن] وزیر دفاع اسرائیل را در جریان آخرین تلاش‌های دیپلماتیک برای اعاده امنیت، حاکمیت و بازسازی غزه در دوران پس از جنگ قرار داد و بر اهمیت این اقدامات برای امنیت اسرائیل تاکید کرد.»
واشینگتن بارها از اسرائیل خواسته است که برای دوران پس از جنگ در غزه یک طرح واقع‌گرایانه تدوین کند و هشدار داده که عدم وجود چنین طرحی می‌تواند منجر به بی‌قانونی و هرج و مرج و همچنین بازگشت گروه  حماس در سرزمین فلسطین شود.فلسطینی‌ها پیش از این تصریح کرده‌اند که تنها پایان دادن به اشغال و تشکیل کشور مستقل فلسطینی می‌تواند صلح ایجاد کند.
وزارت خارجه ایالات متحده اضافه کرد: «او همچنین بر اهمیت اجتناب از دامن زدن به این جنگ و دستیابی به راه‌حلی دیپلماتیک که هم به خانواده‌های اسرائیلی و هم به خانواده‌های لبنانی اجازه می‌دهد به خانه‌هایشان بازگردند، تاکید داشت.»
بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، گفته بود که با پایان مرحله کنونی جنگ در غزه، اسرائیل می‌تواند نیروهای بیشتری را در مرز شمالی خود با لبنان مستقر کند، امری که زنگ خطر را نسبت به گسترش جنگ در لبنان به صدا درآورده است.
همچنین یوآو گالانت وزیر دفاع اسرائیل به نماینده ویژه رییس‌جمهور آمریکا گفت که حرکت نیروهای اسرائیلی به «فاز سوم» (C) جنگ غزه همه جبهه‌های این جنگ را تحت تاثیر قرار خواهد داد. وزیر دفاع اسرائیل به این مقام آمریکایی گفت: «انتقال به فاز سوم جنگ غزه بر همه جبهه‌ها تاثیر خواهد گذاشت و اسرائیل برای همه سناریوها، چه نظامی و چه دیپلماتیک آماده می‌شود».
دفتر وزیر دفاع اسرائیل  اعلام کرد که گالانت این اظهارات را در سفرش به واشینگتن و در نشستی با آموس هوخشتاین نماینده ویژه جو بایدن رییس‌جمهور آمریکا مطرح کرده است.
 فاز سوم جنگ غزه، شامل درگیری‌ها با شدت کم است و ارتش اسرائیل در این مرحله تلاش خواهد کرد تا آخرین سنگرهای حماس در غزه را از بین ببرد و همزمان به جست‌وجوی راه‌حل سیاسی برای جایگزینی این گروه می‌پردازد که پیش از جنگ کنونی غزه به مدت‌ سال‌ها اداره نوار غزه را برعهده داشت.بر اساس گزارش وزارت دفاع اسرائیل، گالانت و هوخشتاین درباره اقدامات لازم برای دستیابی به چارچوبی برای بازگشت شهروندان اسرائیلی به خانه‌هایشان در شمال اسرائیل گفت‌وگو کردند.
 
برچسب ها: اسرائیل
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها