به روز شده در ۱۴۰۳/۰۴/۱۰ - ۰۰:۳۸
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۴/۰۷ ساعت ۱۱:۳۴
کد مطلب : ۴۷۸۲۳۱

افزایش جرایم مربوط بە مواد مخدر در آلمان

افزایش جرایم مربوط بە مواد مخدر در آلمان
گروه جامعه: بر ا‌ساس گزارش اداره پلیس جنایی فدرال آلمان جرایم مربوط بە تجارت و مصرف مواد مخدر طی سال ٢٠٢٣ در این کشور افزایش پیدا کردە است. در این میان آمارهای مربوط بە قاچاق مواد مخدر کوکائین چشمگیر بودە است.
آمارها نشان می‌دهند کە در سال‌های گذشتە جرایم مربوط بە مواد مخدر در آلمان بە طور مداوم در حال افرایش بودەاند. بر ا‌ساس گزارش اداره پلیس جنایی فدرال آلمان (BKA) پلیس این کشور در سال ٢٠٢٣ میلادی ۳۴۶ هزار و ۸۷۷ جرم مربوط بە مواد مخدر را در این کشور ثبت کردە است کە نسبت بە سال پیش از آن  ١.٨ درصد افزایش نشان می‌دهد.
پلیس جنایی آلمان در این رابطه گزارشی منتشر کردە کە نشان می‌دهد، جرایم مربوط بە تجارت و قاچاق مواد مخدر ۶ درصد و جرایم مربوط بە مصرف ١ درصد افزایش داشتەاند. این میزان در نوع خود یک رکورد محسوب می‌شود.در همین حال میزان مصرف مواد مخدر کوکائین از ٢٠ تن در سال، در سال ٢٠٢٣ بە ۴۳ تن افزایش پیدا کردە است.
نانسی فیزر، وزیر کشور آلمان، در واکنش بە انتشار این گزارش "تحقیقات و تحت تعقیب قراردادن موفق مجرمان" را دلیل اصلی افزایش این آمار دانستە است.
او در این‌بارە گفتە است: «ما به این رویکرد سختگیرانه علیه کارتل‌های مواد مخدر ادامه خواهیم داد».
او همچنین "سیل ورود کوکائین بە اروپا" را نگران‌کننده توصیف کردە و گفتە کە این مسئلە میلیاردها سود برای کارتل‌های بین‌المللی مواد مخدر در پی دارد.
بر ا‌ساس گزارش اداره پلیس جنایی فدرال آلمان جرایم مربوط بە ماده مخدر "حشیش" دو سوم و بیشترین نسبت جرایم مواد مخدر را به خود اختصاص داده است.
بە گزارش پلیس جنایی آلمان در سال ٢٠٢٣ در کل ٢٠ تن و ٩٠٠ کیلو ماری‌جوانا، ٣ تن و ٧٠٠ کیلو حشیش در آلمان کشف و ضبط شدە است.
همچنین آمارهای منتشر شدە نشان می‌دهد کە علاوە بر افزایش میزان ورود  مواد مخدر به آلمان، میزان کشت غیرقانونی نیز افزایش یافتە است. آمارها نشان می‌دهند کە در سال ٢٠٢٣ در مجموع ۴۵۰ مزرعه شاهدانە با ظرفیت دستکم بیش از ٢٠ نشا کشف و ظبط شدەاند.در همین حال میزان مصرف و قاچاق مخدرهای صنعتی نیز کماکان بالا بودە است. در سال ٢٠٢٣ حدود ٢ تن مادە مخدر آمفتامین و بیش از یک تن قرص اکستازی در آلمان کشف و ضبط شدەاند.
در گزارش اداره پلیس جنایی آلمان تاکید شدە کە استفادە از سرویس‌های پیام‌رسان برای قاچاق و فروش مواد مخدر بە شدت افزایش یافتە است.
 
برچسب ها: آلمان
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها