به روز شده در ۱۴۰۳/۰۴/۱۱ - ۱۹:۳۲
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۴/۰۹ ساعت ۱۶:۱۷
کد مطلب : ۴۷۸۵۷۷

تهران و کردستان؛ کمترین مشارکت در انتخابات را داشتند

تهران و کردستان؛ کمترین مشارکت در انتخابات را داشتند
گروه سیاسی: نتایج نهایی انتخابات ریاست جمهوری منتشر شد و مسعود پزشکیان و سعید جلیلی جلوتر از دو رقیب دیگر به مرحله دوم انتخابات رفته‌اند.
نتایج نهایی انتخابات به شرح زیر است:
مسعود پزشکیان: ۱۰.۴۱۵.۱۹۱ رأی
سعید جلیلی:  ۹.۴۷۳.۲۹۸ رأی
محمدباقر قالیباف:  ۳.۳۸۳.۳۴۰ رأی
مصطفی پورمحمدی: ۲۰۶.۳۹۷ رأی
سه استان رکورددار بیشترین مشارکت در انتخابات
در همین باره جدولی در فضای مجازی مبنی بر درصد شرکت‌کنندگان به تفکیک هر استان منتشر شده است. با مشاهده این جدول درخواهید یافت که استان خراسان جنوبی با 60.3 درصد، یزد با 58.3 و قم با 57 درصد مشارکت در انتخابات، در صدر شرکت‌کنندگان قرار گرفته‌اند. همچنین استان کردستان و شهر تهران با 23 درصد، خوزستان با 29.6 درصد و سیستان و بلوچستان با 30 درصد مشارکت، سه استان رکورددار کمترین میزان مشارکت بوده‌اند. در جدول کمترین میزان مشارکت، گیلان، سمنان و کرمانشاه در رده‌های بعدی هستند. البته استان تهران با 45 درصد شرکت کننده نسبت به سال 1400 جهش بیش از 10 درصدی داشته است.
جدول میزان مشارکت استان‌ها و تفاوت آن با سال
 
باید ریشه‌یابیِ جدی شود!
علی قلهکی فعال رسانه‌ای اصولکرا در توییتی نوشت: طبیعتا باید میزانِ مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳، بیش از ۱۴۰۰ ریاست جمهوری و ۱۴۰۲ مجلس باشد؛ چرا؟! قطبیتِ این انتخابات (جلیلی_قالیباف در برابر پزشکیان) قطعا جذاب‌تر از رقابتِ ۱۴۰۰ بود! انتخابات مجلس نیز طبیعتا جذابیت ریاست جمهوی را ندارد! با توجه به مشارکت ۴۱٪ مجلسِ ۱۴۰۲ و مشارکت ۴۹ ٪ ریاست جمهوریِ ۱۴۰۰، هر گونه مشارکت پایین‌تر از این باید ریشه‌یابیِ جدی شود!
** ارسال نظر برای اين مطلب در تاريخ ۱۴۰۳-۰۴-۱۶ ۱۶:۱۵ بسته می شود. **
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *


نور اسری
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۳/۰۴/۰۹ ۱۹:۰۱
زنده باد پزشکیان (440212)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها