به روز شده در ۱۴۰۳/۰۴/۱۵ - ۲۰:۲۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۴/۱۱ ساعت ۱۰:۵۱
کد مطلب : ۴۷۸۹۰۹

اقدام قالیباف در حمایت از جلیلی نقض صریح قانون اساسی بود

اقدام قالیباف در حمایت از جلیلی نقض صریح قانون اساسی بود
گروه اقتصادی:رئیس اتاق تعاون آذربایجان غربی گفت: اگر قالیباف تمایل دارد جلیلی رئیس جمهور شود چگونه می تواند بر عملکرد وی نظارت داشته باشد و اگر فردا تخلفی اتفاق افتاد چگونه می‌تواند به آن نظارت کند؟!
 
به گزارش ایلنا،باقر خلیلی  بیان کرد: حمایت قالیباف بعنوان رئیس مجلس از یک کاندیدای خاص در واقع دخالت در قوه مجریه محسوب می شود.به گفته وی تفکیک قوا برای پیشگیری از تمرکز قدرت بوده و اگر رئیس قوه مقننه می‌خواهد رئیس قوه  مجریه را انتخاب کند چگونه می‌تواند بر عملکرد قوه مجریه نظارت کند.

خلیلی تصریح کرد:  موضع گیری قالیباف در حمایت از یک کاندیدای خاص به معنی این است که به دنبال یکدست سازی مجموعه قانون گذاری، نظارت و اجرای قانون در کشور است و این خلاف میثاق ملی است و از سویی دخالت در خواست عمومی مردم محسوب می‌شود.

وی یادآور شد: قالیباف نماینده یک شهر است که توسط دیگر نمایندگان مجلس به ریاست مجلس رسیده است. نمایندگان مردم در ساختار قوه مجریه نقشی ندارند و نمی‌توانند قبل از انتخاب رئیس جمهور و خارج از قانون در ساختار دولت دخالت کنند.

به گفته وی اگر قالیباف تمایل دارد جلیلی رئیس جمهور شود چگونه می‌تواند بر عملکرد وی نظارت  داشته باشد و اگر فردا  تخلفی اتفاق افتاد چگونه می تواند به آن نظارت کند؟!خلیلی گفت: انتخاب رئیس جمهور با رأی مردم و تنفیذ رهبری است. حتی رهبر معظم همواره تاکید دارند که نمایندگان مجلس هیچ دخالتی در انتصابات دولتی نداشته باشند و این اقدام قالیباف نه تنها دهن کجی به مردم است بلکه نقض صریح قانون اساسی نیز است.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها