به روز شده در ۱۴۰۳/۰۴/۱۴ - ۱۵:۴۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۴/۱۲ ساعت ۱۳:۴۳
کد مطلب : ۴۷۹۱۷۴

کاستا خاطره چمپیونزلیگ را تکرار کرد

کاستا خاطره چمپیونزلیگ را تکرار کرد
گروه ورزشی:دیوگو کاستا که دیشب نقش اول صعود پرتغال به دور بعد یورو را ایفا کرد، دو سال پیش نیز در لیگ قهرمانان رکوردشکن شده بود.به گزارش "ورزش سه"، دیشب در بازی حساس میان پرتغال و اسلوونی که با تساوی ۰-۰ در وقت‌های قانونی و اضافه به پایان رسید و به ضربات پنالتی کشیده شد، دیوگو کاستا، دروازه‌بان پرتغال، با عملکردی درخشان توانست سه پنالتی اسلوونی را مهار کند و عنوان بهترین بازیکن زمین را به دست آورد. 

کاستا اولین گلر تاریخ رقابت های یورو شد که در یک بازی سه پنالتی را مهار می کند. سابقه کاستا در کار پنالتی ها طولانی است و او در لیگ قهرمانان نیز رکوردی منحصر به فرد دارد.

کاستا که برای پورتو بازی می کند، در سال 2022 توانست در دور گروهی لیگ قهرمانان سه ضربه پنالتی را مهار کند که از فصل 04-2003، اتفاقی بی سابقه بود. او توانست در دو بازی برابر لورکوزن دو پنالتی را مهار کند و در یکی از آنها پاس گل نیز داد. کاستا برابر بروژ نیز توانست در یک دقیقه دو ضربه پنالتی را مهار کند. پنالای اول که او گرفت، با دستور VAR تکرار شده بود و جالب اینکه کاستا پنالتی دوم را نیز مهار کرد. کاستا همانجا نوید ظهور یک گلر بزرگ را داده بود و حالا پرتغال روی شانه های او راهی یک چهارم نهایی یورو 2024 شده است.
برچسب ها: فوتبال جهان
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها