به روز شده در ۱۴۰۳/۰۴/۱۴ - ۱۸:۲۲
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۴/۱۲ ساعت ۱۶:۵۷
کد مطلب : ۴۷۹۱۸۹

آمار مشارکت در انتخابات  به نصف رسیده است

آمار مشارکت در انتخابات  به نصف رسیده است
گروه سیاسی: رئیس گروه مطالعات اسلامی فرهنگستان علوم ایران، در نشستی با عنوان «گفت‌وگو درباره دولت فرهنگی؛ برای ایران» که با حضور جمعی از اهالی فرهنگ و هنر در سالن همایش‌های رایزن مرکز دایره‌المعارف اسلامی برگزار شد، گفت: ارباب فضیلت و هنر با امید در اینجا آمده‌اند برای اینکه به زودی شما رئیس جمهوری اسلامی آنان باشید. اگر واژه اسلامی و اسلام از روز اول تشکیل تمدن اسلامی تا امروز توسط قدرت‌های روز به نفع خود مصادره شده و هر روز تفسیر خاصی پیدا کرده است اما خوشبختانه واژه جمهوری از یونان باستان و دوران افلاطون و ارسطو تا امروز معنایش روشن است و تغییر نیافته است؛ جمهوری یعنی مشارکت همه. بنابراین اگر آقای پزشکیان رئیس جمهور کشور شدند به معنای آن نیست که فقط منافع اکثریت را تامین بفرماید بلکه اکثریت قدرت را تشکیل می‌دهند اما رئیس جمهور قادر آن است که حقوق همه به خصوص اقلیت‌ها را نیز مورد توجه قرار دهد.
آیت الله سیدمصطفی محقق داماد، با اشاره یه میزان مشارکت در انتخابات ۸ تیر افزود: آمار مشارکت از روز نخستین تشکیل حکومت تا امروز تقریباً به نصف رسیده است و آقای پزشکیان باید درد دل آنهایی که مشارکت نکرده‌اند را بشنوند و به شکایت آنان رسیدگی کند؛ چرا آنها گله‌مندند و چرا با حاکمیت موضع دارند؟ باید به درد دل آنها رسیدگی شود. آقای پزشکیان باید کاری کند که اگر خدا به او توفیق دهد، در کشور فرهنگ تحول دیگری را نهادینه کند. این موضوع خواسته فضلا و سروران و اساتید هنر و فرهنگ است.
رئیس گروه مطالعات اسلامی فرهنگستان علوم ایران، اظهار کرد: نمایندگانی از اهل فضیلت آمده‌اند که بگویند آقای رئیس جمهور، ما توسعه، تعامل با جهان، زندگی بهینه، دانش پروری و احترام به هنر و علم و دانش را می‌خواهیم. عده‌ای از اساتید عالم و دانشجویان کشور از دانشگاه بدون حق اخراج شده‌اند، این‌ها باید بازگردند و سرزمین ایران ملجا آمال تمام مهاجران ایرانی باشد.
وی گفت: همه عاشق ایران هستند، همه فریاد می‌زنند و این دو بیت بیان حال ایرانیان خارج از کشور است: «نی خاک جای میدهدم نی فلک پناه/ نی مرگ میکشد ز کرم، تنگ در برم/ خاکی که پروریده مرا، دوستان کجاست؟/ من خاک دیگران چه کنم خاک بر سرم»
رئیس گروه مطالعات اسلامی فرهنگستان علوم ایران ادامه داد: آقای پزشکیان شما، پزشک و متخصص هستید، همه فضائل شما را همه می‌دانند، اما در کنار همه فضائل شما، شما اهل خاک پاک آذربایجان هستید. آذربایجان پاره تن ملت ایران، آذربایجان مدافع حقوق ملت ایران، آذربایجانی که مشروطیت برای ایران آورد، آذربایجانی که ما را از حکومت دیکتاتوری قاجار نجات داده است. شما از سرزمین ستارخان و باقرخان هستید. این ملت از شما همان رشادت و شجاعت را می‌خواهد. شما از سرزمینی هستید که امروز چشم و چراغ این آب و خاک است.
وی گفت: شما از سرزمینی هستید که می‌گوید: «من آذربایجانم، پرورشگاه دلیرانم/ من از خاک بلاخیز و بلاگردان ایرانم/ من آذربایجانم، پرورشگاه دلیرانم/ بگو با خصم من گر بگسلد زنجیر چرخ از هم/ مرا از جان ایران نگسلندد عهد و پیمانم.»
برچسب ها: انتخابات
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها