به روز شده در ۱۴۰۳/۰۴/۱۵ - ۱۷:۱۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۴/۱۳ ساعت ۰۹:۴۳
کد مطلب : ۴۷۹۲۶۷

اضطراب خطر پارکینسون را افزایش می‌دهد

اضطراب خطر پارکینسون را افزایش می‌دهد
گروه علمی:یک مطالعه جدید نشان می دهد که اضطراب می تواند یک علامت هشدار دهنده اولیه بیماری پارکینسون باشد.به گزارش  هلث دی نیوز، نتایج نشان می‌دهد که خطر ابتلاء به پارکینسون در افراد مبتلا به اضطراب در مقایسه با افراد بدون اختلال خلقی حداقل دو برابر است.
 
علاوه بر این، محققان دریافتند، علائم خاص پارکینسون به عنوان علائم هشدار دهنده این اختلال در افراد مبتلا به اضطراب است.دکتر «خوان بازو آوارز»، محقق ارشد از کالج دانشگاه لندن، گفت: «با درک این موضوع که اضطراب و علائم ذکر شده با خطر بالاتر ابتلاء به بیماری پارکینسون در سن بالای ۵۰ سال مرتبط است، امیدواریم که بتوانیم این بیماری را زودتر تشخیص دهیم و به بیماران کمک کنیم تا درمان مورد نیاز خود را دریافت کنند.»

به گفته مؤسسه ملی پیری، بیماری پارکینسون باعث ایجاد مشکلاتی در حرکت از جمله لرزش، سفتی عضلات و مشکلات تعادل و هماهنگی می‌شود.این بیماری به دلیل مرگ سلول‌های عصبی در مغز که دوپامین تولید می‌کنند، یک ماده شیمیایی که برای کنترل حرکتی مهم است، رخ می‌دهد.

به گفته محققان، پارکینسون سریع‌ترین اختلال عصبی در حال رشد در جهان است. در حال حاضر نزدیک به ۱۰ میلیون نفر در سراسر جهان تحت تأثیر این بیماری هستند.برای مطالعه جدید، محققان سوابق سلامت بریتانیا را برای نزدیک به ۱۱۰۰۰۰ نفر که بین سال‌های ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۸ پس از ۵۰ سالگی دچار اضطراب شده بودند، تجزیه و تحلیل کردند. داده‌های پزشکی آنها با بیش از ۸۷۸۰۰۰ نفر بدون اضطراب مقایسه شد.

محققان به طور خاص به دنبال علائم پارکینسون بودند- مانند مشکلات خواب، افسردگی، لرزش، مشکلات تعادل- که به تشخیص ارتباط بین اضطراب و تشخیص بیماری پارکینسون پی بردند.آنها دریافتند که خطر پارکینسون در افراد مبتلا به اضطراب دو برابر افزایش می‌یابد.

آنها همچنین دریافتند که علائمی مانند افسردگی، کم خوابی، خستگی، اختلال شناختی، فشار خون پایین، لرزش، سفتی، مشکلات تعادلی و یبوست از علائم اولیه پارکینسون در افراد مبتلا به اضطراب هستند.محققان گفتند باید دریابند که چرا اضطراب ممکن است با پارکینسون مرتبط باشد.
مرجع : مهر
برچسب ها: اضطراب پارکینسون
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها