به روز شده در ۱۴۰۳/۰۴/۱۵ - ۱۸:۱۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۴/۱۳ ساعت ۰۹:۵۹
کد مطلب : ۴۷۹۲۷۳

دستیار سابق بیل گیتس، از او پولدارتر شد

دستیار سابق بیل گیتس، از او پولدارتر شد
گروه اقتصادی:استیو بالمر، دوشنبه هفته جاری از بیل گیتس جلو زد و به ششمین ثروتمند بزرگ دنیا تبدیل شد و برای نخستین بار از موسس و مدیرعامل سابق مایکروسافت پولدارتر شد.به گزارش ایسنا،سبقت استیو بالمر از بیل گیتس با صعود ارزش سهام مایکروسافت به رکورد بالای جدید روی داد. رشد کلی ارزش سهام این شرکت در سال ۲۰۲۴ تاکنون، به ۲۱ درصد رسید. این شرکت از طریق شراکت با شرکت هوش مصنوعی OpenAI، یکی از بزرگترین برندگان تب هوش مصنوعی است که محرک رکوردشکنی پی در پی بازار سهام آمریکا شده است.
 
 
 
بالمر در سال ۱۹۸۰ به عنوان دستیار رئیس، به مایکروسافت پیوست اما بیشتر به عنوان یک مدیر تجاری عمل کرد تا یک دستیار شخصی. طبق گزارش فوربس، بالمر ابتدا در مورد حقوق پایه ۵۰ هزار دلاری به اضافه ۱۰ درصد رشد سودی که ایجاد می‌کرد مذاکره کرد، اما وقتی سهم او از رشد سود، بیش از حد افزایش یافت، موافقت کرد که آن را با سهام قابل توجهی مبادله کند.

طبق شاخص میلیاردر بلومبرگ، بیش از ۹۰ درصد از ثروت خالص ۱۵۷.۲ میلیارد دلاری بالمر، مربوط به سهام مایکروسافت است که در اختیار دارد. در این بین، بیل گیتس ۱۵۶.۷ میلیارد دلار ثروت خود را متنوع کرده و حدود نیمی از ثروت او مربوط به صندوق سرمایه گذاری کاسکید است که با عایدی حاصل از فروش سهام و سود نقدی سهام مایکروسافت، ایجاد کرده است. وی همچنین از طریق کاسکید، ۲۱ میلیارد دلار سهم در شرکت مدیریت زباله «ریپابلیک سرویس» دارد.

گیتس ۶۸ ساله به آهستگی، ثروت خود را از طریق امور بشردوستانه کاهش داده است. بیل گیتس به همراه ملیندا فرنچ گیتس، همسر سابق خود و وارن بافت، دوستش، میلیاردها دلار را برای ساخت بنیاد گیتس ۷۵ میلیارد دلاری، هزینه کرده است.

از زمان تاسیس این بنیاد بشردوستانه در بیش از دو دهه قبل، گیتس و همسر سابقش، حدود ۶۰ میلیارد دلار از ثروت شخصی خود را بخشیده‌اند. فرنچ گیتس اخیرا از سمت خود به عنوان یکی از روسای بنیاد کناره گیری کرد و ۱۲.۵ میلیارد دلار برای استفاده برای اهداف بشردوستانه خود، دریافت کرد.

بر اساس گزارش بلومبرگ، بیل گیتس، مایکروسافت را در سال ۱۹۷۵ به همراه پل آلن، دوستش تاسیس کرد و تا سال ۲۰۰۰، هدایت آن را برعهده داشت و پس از آن، سکان مدیریت این غول نرم افزاری را به استیو بالمر سپرد و او مدیرعامل مایکروسافت شد. بالمر در سال ۲۰۱۴ بازنشسته شد و در همان سال، به بزرگترین سهامدار مایکروسافت تبدیل شد. اظهارات تنظیم شده نزد رگولاتوری نشان می‌دهد که او در سال ۲۰۱۴، با ۳۳۳ میلیون سهم معادل چهار درصد از سهام مایکروسافت، از سمت خود بازنشسته شد.
برچسب ها: بیل گیتس
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها