به روز شده در ۱۴۰۳/۰۴/۱۵ - ۱۸:۵۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۴/۱۳ ساعت ۱۱:۰۵
کد مطلب : ۴۷۹۲۸۶

صدور حکم مجازات ترامپ  عقب افتاد

صدور حکم مجازات ترامپ  عقب افتاد
گروه بین الملل: دادگاهی در نیویورک زمان صدور حکم مجازات دونالد ترامپ در پرونده پرداخت حق‌السکوت به یک هنرپیشه فیلم‌های پورن را عقب انداخته است.
وکلای  ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا، در پی رای تازه دیوان عالی دایر بر مصونیت نسبی روسای جمهور سابق، خواستار لغو حکم او در آن پرونده شده بودند.
حکم مجازات  ترامپ ابتدا قرار بود در روز ۱۱ ژوئیه صادر شود.بعد از آنکه عالی‌ترین دادگاه آمریکا  رای داد که روسای جمهور سابق برای اقدامات «رسمی» در دوران قدرت از مصونیت قضایی بهره‌مند هستند، تیم حقوقی او خواستار لغو محکومیت او شده بود.
قاضی خوان مِرچان  گفت که او تصمیم خود را در مورد این درخواست تا روز شش سپتامبر اعلام خواهد کرد.او افزود که اگر بعد از همچنان نیازی به حکم مجازات باشد، در روز ۱۸ سپتامبر صادر خواهد شد.هیات منصفه در ماه مه  ترامپ را در ۳۴ مورد اتهام جعل اسناد کسب‌وکار گناهکار شناخت. او اولین رئیس جمهور در تاریخ آمریکاست که براساس اتهامات کیفری مجرم شناخته می‌شود.
دادستان‌ها گفتند که ترامپ به مایکل کوهن، کارچاق کن خود پول داد، تا آن را به عنوان حق السکوت به استورمی دانیلز، بازیگر فیلم‌های پورن که ادعا می‌کند با  ترامپ رابطه جنسی داشته، بپردازند. این پول در شب انتخابات ۲۰۱۶ پرداخت شد، اما به کذب به عنوان هزینه‌های حقوقی شرکت ثبت شده بود.
این اولین مورد از چهار پرونده کیفری  ترامپ بود که در دادگاه بررسی می‌شد.
ترامپ بعد از رای  قاضی مرچان در شبکه اجتماعی «تروث سوشیال» نوشت که این تاخیر به معنی «تبرئه تمام و کمال!» اوست و به «شکار جادوگر علیه من» (کنایه از تعقیب و آزار متهمان بی‌گناه) پایان می‌دهد.با این حال این تصمیم فقط باعث وقفه‌ای در این پرونده می‌شود تا قاضی تصمیم بگیرد آیا حکم روز قبل دیوان عالی بر آن اثری خواهد داشت.
دیوان عالی در حکم خیره‌کننده روز دوشنبه نتیجه‌گیری کرد که ترامپ - و سایر روسای جمهور سابق - برای «اقدامات رسمی» از تعقیب قضایی مصون خواهند بود.
 ترامپ در یک پرونده فدرال به تلاش برای معکوس کردن نتیجه انتخابات ۲۰۲۰ متهم است، و وکلای او در واکنش به دیوان عالی شکایت کردند که او به عنوان رئیس جمهور از چنین اتهامی مصون است.حکم دیوان عالی می‌تواند بر سایر نبردهای حقوقی او اثر بگذارد.
وکلای  ترامپ فورا با استناد به رای دیوان عالی خواستار لغو محکومیت او در پرونده نیویورک شدند.آنها گفتند که رای دیوان عالی با این پرونده مرتبط است، چون بعضی از رویدادها و شواهد در قلب این پرونده زمانی اتفاق افتاد یا ثبت شد که ترامپ در کاخ سفید بود.دفتر دادستان ناحیه منهتن نیویورک که این پرونده را طرح کرده بود، پاسخ داد که استدلال ترامپ «بی‌ارزش است» اما تا ۲۴ ژوئیه فرصت خواست به آن پاسخ دهد.
با این حال کارشناسان حقوقی گفتند که تیم حقوقی  ترامپ در به کرسی نشاندن استدلال خود باید از موانع سختی عبور کند.
مارک زادِرِر، وکیل دادگاه تجدید نظر در نیویورک، گفت: «ادعاها در پرونده کلاهبرداری در نیویورک که ترامپ در آن محکوم شد، در ظاهر به روشنی با رفتار غیررسمی ترامپ ارتباط دارد، و به نظر نمی‌رسد هیچ یک از آنها شامل وظایف رسمی او باشد.»«درحالی که ترامپ خواهد توانست در برخی از این پرونده‌ها به رای مصونیت (دیوان عالی) استناد کند، در پرونده نیویورک شرایط سختی برای به کرسی نشاندن این استدلال خواهد داشت.»

 
برچسب ها: دونالد ترامپ
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها