به روز شده در ۱۴۰۳/۰۶/۰۱ - ۰۰:۲۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۴/۲۵ ساعت ۱۸:۰۹
کد مطلب : ۴۸۱۳۱۷

ترامپ و بایدن خواستار وحدت  شدند

ترامپ و بایدن خواستار وحدت  شدند
گروه بین الملل: به دنبال سوءقصد به دونالد ترامپ، او و جو بایدن، دو نامزد اصلی انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا، در اظهارات جداگانه خواستار «اتحاد» آمریکا شدند.
دونالد ترامپ برای شرکت در مجمع ملی جمهوری‌خواهان به میلواکی بزرگ‌ترین شهر ایالت ویسکانسین سفر کرده است، همایشی که رسما به عنوان نامزد حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست جمهوری نوامبر ۲۰۲۴ معرفی می‌شود. ترامپ که از سوءقصد جان سالم به در بُرد، به روزنامه واشینگتن اگزمینر گفت که این حادثه سبب شد که او سخنرانی‌اش برای مجمع حزب جمهوری‌خواه را به طور کامل بازنویسی کند، در نطق نخست هدفش انتقاد به سیاست‌های جو بایدن بود اما در نطق جدید خواستار وحدت ملی خواهد شد.
دونالد ترامپ گفت که می‌خواهد از این لحظه تاریخی برای گرد هم آوردن کل کشور استفاده کند.
پیش از این، هماهنگ‌کننده سرویس‌های مخفی برای تأمین امنیت مجمع ملی جمهوری‌خواهان به خبرنگاران گفت که در مورد برنامه‌های امنیتی این رویداد مطمئن است.
در همین حال، اداره تحقیقات فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) که مسئولیت تحقیقات درباره سوءقصد به دونالد ترامپ را بر عهده گرفته است در بیانیه‌ای اعلام کرد که «تا کنون تحقیقات نشان می‌دهد تیرانداز به تنهایی عمل کرده است.»با این حال در بیانیه تاکید شده است که بررسی‌ها همچنان ادامه خواهد داشت تا روشن شود این فرد همدستانی دیگری هم داشته یا نه.
توماس متیو کروکس، مهاجم ۲۰ ساله، در حالی به سوی دونالد ترامپ شلیک کرد که رئیس‌‌جمهور سابق آمریکا مشغول سخنرانی در میان هوادارانش در شهر باتلر پنسیلوانیا بود.
اکنون پلیس فدرال آمریکا می‌گوید همچنان در حال بررسی انگیزه اوست.
اف‌بی‌آی در ادامه بیانیه خود تاکید کرده است که در حال کار روی «تعیین توالی وقایع و حرکات مهاجم قبل از تیراندازی» است.بنابر این بیانیه، کروکس در گذشته هیچ پیشینه کیفری یا تخلفی ثبت‌شده‌ای نداشته است.علاوه بر این، اف‌بی‌آی تصریح کرده است که اسلحه‌ای که او در تیراندازی استفاده کرده است به طور قانونی خریداری شده بود.
همچنین جو بایدن، رییس‌جمهور ایالات متحده آمریکا،  برای سومین بار از زمان سوءقصد به جان دونالد ترامپ، رییس‌جمهوری سابق و رقیب انتخاباتی‌اش، در برابر دوربین قرار گرفت تا خشونت را محکوم کند. بایدن در این سخنرانی تلویزیونی که کمتر از ۱۰دقیقه طول کشید، بر لزوم وحدت ملی تاکید کرد و گفت زمان آن رسیده است که جو سیاسی آرام‌تر شود.
او با محکوم کردن خشونت سیاسی و تیراندازی به دونالد ترامپ، به موارد دیگری از جمله حمله به کنگره آمریکا در ششم ژانویه ۲۰۲۰ اشاره کرد و گفت جامعه آمریکا «نباید در این مسیر که قبلا هم تجربه کرده است، قدم بگذارد». بایدن با تاکید بر این که سیاست باید «عرصه گفتمان صلح‌آمیز» باشد، گفت فعالیت‌های سیاسی «هیچ گاه نباید میدان جنگ و خدای ناکرده میدان کشتار باشد».جو بایدن با اشاره به برگزاری مجمع ملی حزب جمهوری‌خواه در روزهای آینده گفت اعضای این حزب از کارنامه‌اش انتقاد خواهند کرد و او هم برای دفاع از عملکردش در سفرهای پیش رو سخنرانی خواهد کرد.
 بایدن گفت:‌ «در آمریکا به اختلافات‌مان از طریق صندوق رای پایان می‌دهیم نه با گلوله.»
او گفت تغییر باید به وسیله مردم برقرار شود و نه به وسیله سوءقصد‌کنندگان. بایدن همچنین تاکید کرد که تحقیقات درباره انگیزه فرد مهاجم و احتمال برخورداری او از همدست در این حمله ادامه دارد. بایدن همچنین از فردی که در جریان سوءقصد‌ به جان  ترامپ در گردهمایی کشته شده است به عنوان «قهرمان» نام برد.
بایدن گفت کوری کامپراتور «یک همسر، یک پدر، یک آتش‌نشان داوطلب و یک قهرمان بود که خود را سپر خانواده‌اش در برابر گلوله‌ها کرد».

 
برچسب ها: آمریکا
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها