به روز شده در ۱۴۰۳/۰۶/۱۲ - ۱۳:۳۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۴/۲۸ ساعت ۱۱:۵۳
کد مطلب : ۴۸۱۷۰۴

هزینه سفر به دبی چقدر است؟‌!

گروه گردشگری: سفر به دبی یکی از سفرهای لاکچری و گران قیمت برای ایرانیان تصور می‌شود. سفر به دبی اما از راه‌های گوناگونی ممکن است که نیاز به صرف هزینه‌های نجومی ندارد. سفر به دبی بسته به بودجه فرد می‌تواند مهیج و جذاب باشد. اگر شما هم قصد و آرزو دیدن این مقصد رویایی را دارید اما از هزینه‌ها و مخارج سفر به دبی آگاهی کامل ندارید، در ادامه پاسخ به سوال، هزینه سفر به دبی چقدر است؟ را به صورت کامل توضیح خواهیم داد.
هزینه بلیط هواپیما دبی
هزینه بلیط هواپیما دبی
هزینه سفر به دبی
هزینه سفر به دبی، شامل: هزینه سفر،عوارض خروج از کشور، ویزا، اقامت، هزینه خورد و خوراک، هزینه خرید سوغات، هزینه بازدید از جاذبه‌ها و هزینه جا به جایی در شهر دبی است. هر قسمت این هزینه‌ها را می‌توان جوری مدیریت کرد که با کمترین هزینه، بالاترین امکانات را تجربه کنیم.

هزینه بلیط هواپیما دبی
تهیه بلیط هواپیما به صورت اصولی، مهم‌ترین عامل برای کاهش هزینه سفر به دبی است. قیمت بلیط هواپیما دبی بسته به روز و فصل سفر متغیر است. اما می‌توان گفت کمترین قیمت بلیط در هر بازه زمانی متعلق به ایرلاین‌های داخلی است. این ایرلاین‌ها بیشتر در مسیر تهران به دبی مشغول فعالیت هستند و خریدبلیط هواپیما تهران دبی، می‌تواند در هر موقع از سال گزینه اقتصادی تلقی شود. کمترین قیمت بلیط هواپیما دبی که در کلاس اکونومی ایرلاین‌های داخلی ارائه می شود از ۳ میلیون تومان خواهد بود. همچنین این قیمت برای ارزان‌ترین پرواز خارجی به دبی که توسط ایرلاین فلای دبی ارائه می شود، از ۱۳ میلیون است. بنابراین شما تنها چند کلیک تا سفر به دبی فاصله دارید.

هزینه سفر به دبی

هزینه سفر با کشتی به دبی
به طور کلی هزینه سفر به کشورهای همسایه با کشتی نسبت به سایر روش ها ارزان تر است. این مسیر ارزان‌تر و البته با چالش‌های بیشتر همراه است. سفر به دبی با کشتی یک پروسه زمان‌بر است که به علت خسته کننده بودن، بسیاری از این نوع سفر اجتناب می‌کنند. برای سفر به دبی با کشتی ابتدا باید خود را با هواپیما، قطار، اتوبوس یا ماشین شخصی به بندرعباس برسانید. سپس با خرید بلیط قایق‌های تندرو عازم دبی شوید. نرخ این قایق ها بین ۳ تا ۵ میلیون تومان متغیر است.

هزینه ویزا دبی
برای اخذ ویزا دبی، باید پاسپورت با ۶ ماه اعتبار داشته باشید. هزینه گرفتن ویزا دبی بسته به نوع ویزا و تعداد ورود و خروج شما متغیر است. کمترین هزینه ویزا دبی برای اقامت ۱۰ روزه توریستی، ۵ میلیون تومان است. این مقدار در صورتی که اقامت تا یک ماه افزایش داشته باشد، تا ۵۲۰ درهم بالا می‌رود. مدت زمان انتظار برای صدور ویزا، یک هفته است و برای اقدام برای اخذ ویزا، نیاز به مراجعه حضوری ندارید و از طریق وب‌سایت می‌توان این درخواست را ثبت کرد. گران‌ترین ویزا توریستی دبی، که به صورت مولتی( مجوز ورود و خروج چند باره) صادر می‌شود ۲۲۰۰ درهم است.

عوارض خروج از کشور
هنگامی که کشور را به مقصد دبی ترک کنید، باید عوارض خروج از کشور پرداخت کنید. این مبلغ بر اساس تعداد سفرهای شما به خارج از کشور، متغیر است. در صورتی که نخستین بار خروج‌تان باشد باید ۵۲۰ هزار‌ تومان ، برای بار دوم ۷۸۰ هزار تومان و بار سوم ۱ میلیون و ۴۰ هزار تومان پرداخت کنید. مراحل پرداخت عوارض آسان است و حتی اگر فراموش کرده باشید در فرودگاه، امکان پرداخت عوارض وجود دارد.

هزینه اقامت در دبی
هزینه اقامت در دبی با طیف گسترده‌ای از قیمت‌ها مواجه است. در این قسمت سفر، دقت به هزینه اقامت می‌تواند کیفیت سفر شما را تعیین کند. اقامت از هتل های لوکس و ۵ ستاره مانند برج خلیفه شروع می‌شود تا هتل‌های سه ستاره امکان پذیر است. برای اقامت در دبی یک هزینه بین شبی ۴۰ تا ۲۰۰ دلار را تخمین می‌زنند. هزینه هر شب اقامت در یک هتل ۵ ستاره دبی با خدمات معمولی از ۸ میلیون تومان و با کاهش ستاره‌های هتل به ۴ و ۳ به ۷ میلیون و ۴ میلیون کاهش می‌یابد.

هزینه جا به جایی در دبی
یکی دیگر از هزینه‌هایی که باید هنگام سفر به آن توجه داشت، هزینه جا به جایی است. برای جا به جایی در دبی با رنج مختلفی از هزینه مواجه هستیم. جا به جایی در دبی با تاکسی، مترو، اتوبوس و اجاره ماشین شخصی امکان پذیر است. در بیشتر موارد اجاره ماشین از هزینه کرایه تاکسی، کمتر می‌شود و گزینه معقولی به نظر می‌رسد. برای اجاره ماشین می‌توانید قبل از سفر، گواهینامه خود را به مدت ۶ ماه بین‌المللی کنید. به طور کلی هزینه جا به جایی در دبی به شرح زیر است.

•    هزینه تاکسی: حدود ۲ درهم به ازای هر کیلومتر است. برای هر مسیر حداقل ۲۰ تا ۲۵ درهم. شما امکان استفاده از تاکسی اینترنتی که اپلیکیشن آن در دبی با نام "کریم" شناخته می‌شود را هم دارید.
•    هزینه مترو: بلیط تک سفر حدود ۶ درهم است.
•    هزینه اتوبوس: بین ۵ تا ۱۵ درهم بسته به مسیر
•    هزینه اجاره خودرو: بسته به نوع خودرو متفاوت است مثلا هزینه یک روز اجاره هیوندای اکسنت مدل ۲۰۲۰ حدود ۴۵ دلار است.

هزینه های سفر به دبی

هزینه خورد و خوراک دبی
برای هزینه خورد و خوراک هم مانند دیگر موارد، با انتخاب نوع رستوران و نوع غذا، می‌توان هزینه‌های گوناگونی را متصور بود. برای یک وعده غذایی در یک رستوران متوسط برای هر نفر حدود ۱۰۰ درهم نیاز است. این میزان برای رستوران های گران‌قیمت و لوکس بین ۲۰۰ تا ۴۰۰ درهم برای هر نفر است.

هزینه تفریح دبی
برای تفریح در دبی، گزینه‌های مختلفی دارید، این هزینه‌ها بسته به نوع انتخاب شما متغیر است. برای یک سفر معمولی به دبی می‌توانید بسته به سلیقه، چندین تفریح ارزان و چند تفریح متوسط و یک تفریح لاکچری را تجربه کنید تا همه لذت سفر به دبی را تجربه کرده باشید.

لیست برخی هزینه‌های تفریحی دبی به شرح زیر است:
•    بلیط پارک آبی: حدود ۳۰۰ درهم
•    شهربازی‌های دبی: حدود ۳۰۰ درهم
•    بازدید از برج خلیفه: ۱۵۴ درهم
•    بلیط چرخ و فلک عین: ۱۵۰ درهم برای بزرگسالان و ۱۰۰ درهم برای کودکان
•    آکواریوم دبی: ۱۷۵ تا ۴۰۰ درهم
•    دلفیناریوم: ۷۵ درهم
•    فلایینگ کاپ دبی: ۶۰ درهم
•    بازدید از باغ گاردن گلو: ۶۵ درهم
•    بازدید از موزه آینده: ۱۴۵ درهم
•    بازدید از موزه مادام توسو: ۱۴۵ درهم
•    تورهای سافاری: ۱۵۰ تا ۳۱۰ درهم
•    فلای بورد: ۳۷۰ درهم
•    جت اسکی: از ۳۷۰ درهم
•    تورهای هلی‌کوپتر سواری: از ۶۷۰ درهم

بهترین فصل سفر ارزان به دبی
برای سفر ارزان به دبی، تابستان بهترین گزینه است. در این فصل، سفر به دبی با اینکه بسیار نامعقول به نظر می‌رسد، اما ممکن و جذاب است. طبق تحقیقات مدت زمانی که هر گردشگر در طول سفر خود در معابر حضور دارد کمتر از ۱۰ درصد کل سفر است و گردشگران بیشتر در محل هایی حضور دارند که سرپوشیده و دارای سیستم سرمایشی قوی است. در فصل تابستان، خرید و شرکت در فستیوال‌های ساحلی بسیار ارزان است و قیمت مناسبی دارد.

هزینه سفر به دبی با تور
یکی دیگر از راه‌هایی که می‌توان به دبی سفر کرد، سفر با تور است. در این نوع سفر، نیاز به جستجو برای هتل، بلیط هواپیما و ویزا را ندارید و این خدمات را برایتان انجام می‌دهند. سفر با تور بین ۱۸ تا ۳۰ میلیون تومان، بسته به خدمات تور متغیر است.

هزینه خرید در دبی
برای این مورد نمی‌توان هزینه مشخصی ارائه کرد. دبی یک مرکز تجارت جهانی است و انواع کالاها با رنج مختلف در آن وجود دارد و هزینه خرید دبی هر شخص با شخص دیگر متفاوت است.

کلام پایانی
سفر به دبی با در نظر گرفتن هزینه‌ها می‌تواند تجربه ای خاص و تکرار نشدنی باشد. شما چگونه در دبی هزینه ها را مدیریت می‌کنید؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.
 
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها