به روز شده در ۱۴۰۳/۰۶/۱۴ - ۲۱:۲۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۴/۲۹ ساعت ۱۲:۵۱
کد مطلب : ۴۸۱۸۵۰

پدر انزو فرناندز: خودتان هم نژاد پرستید

پدر انزو فرناندز: خودتان هم نژاد پرستید
گروه ورزشی:رائول فرناندز، پدر ستاره چلسی، از هم تیمی‌های او می‌خواهد به جای آنفالو کردن با پسرش تماس گرفته و درخواست عذرخواهی کنند.به گزارش "ورزش سه"، آرژانتین چند روز پیش برای شانزدهمین بار قهرمان کوپا آمه‌ریکا شد. پس از آن، بازیکنان آرژانتین به طرز عجیبی جشن گرفتند و به خود اجازه دادند که با شعارهای نژادپرستانه درمورد ملیت بازیکنان فرانسه شعار سر بدهند.

پس از این رسوایی، پدر انزو فرناندز به حملات علیه پسرش واکنش نشان داده است. رائول فرناندز گفت: "در سال 2014، زمانی که آلمان آرژانتین را شکست داد، رقص گائوچو داشتند و ما را نادان خطاب کردند. در سال 2018، فرانسه‌ای‌ها به‌خاطر جثه مسی او را مورد تمسخر قرار دادند. ما هرگز نگفتیم که آنها علیه ما تبعیض قائل شدند."

«رقص گائوچو» در واقع بعد از جام جهانی 2014 انتقاداتی را به همراه داشت. در آن زمان پنج بازیکن آلمانی در حالت خمیده‌وار مقابل دوربین‌ها بودند و این شعار را خواندند: "گائوچوها اینگونه راه می‌روند و گائوچوها اینگونه راه می‌روند." سپس برخاستند و به خواندن ادامه دادند: "آلمانی‌ها این‌طوری راه می‌روند، آلمانی‌ها همین‌طور راه می‌روند". 10 سال بعد از این ماجرا، اکنون خود آرژانتینی‌ها درگیر چنین چیزی شده‌اند.

پس از قهرمانی کوپا آمه‌ریکا، انزو فرناندز، ستاره چلسی، ویدئویی از جشن قهرمانی آرژانتین منتشر کرد. در آن، می‌توان بازیکنان را در حال خواندن اشعار نژادپرستانه و حمله به کیلیان امباپه فرانسوی دید.بازیکنان آرژانتین این آواز را می‌خوانند: "آن‌ها برای فرانسه بازی می‌کنند، اما همه آن‌ها اهل آنگولا هستند. مادر آن‌ها نیجریه‌ای، پدرشان کامرونی است، اما شناسنامه آن‌ها می‌گوید: ملیت: فرانسوی."

رائول، پدر فرناندز، با حمایت پسرش گفت: "انزو احساس بدی دارد، منظورش این نبود، او قبلا در شبکه‌های اجتماعی و همینطور از هم تیمی‌هایش در چلسی عذرخواهی کرده است. اگر یکی از همکاران انزو آن را دوست ندارد، باید با او در این مورد صحبت کند و او را در شبکه‌های اجتماعی آنفالو نکند. کافی است با او تماس بگیرید و بدون سروصدا، از او بخواهید عذرخواهی کند."منظور پدر فرناندز، هوگو لوریس است. لوریس گفته بود: "این حمله به مردم فرانسه بود، به ویژه به فرانسوی‌هایی که ریشه و خویشاوندان آفریقایی دارند."
برچسب ها: فوتبال جهان
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها