به روز شده در ۱۴۰۳/۰۶/۱۴ - ۱۸:۱۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۴/۲۹ ساعت ۱۵:۱۰
کد مطلب : ۴۸۱۹۱۴

حمله پهپادی حوثی‌ها به  اسرائیل

حمله پهپادی حوثی‌ها به  اسرائیل
گروه بین الملل: حوثی‌های یمن، مسئولیت ارسال پهپاد انفجاری به تل‌آویو را که به مرگ یک تن منجر شد، برعهده گرفتند.
اصابت پهپاد در منطقه تل‌‌آویو- جافا در بامداد روز جمعه، وضعیت اضطراری برقرار کرد. این یکی از مهم‌ترین حملات به تل‌آویو از زمان شروع جنگ غزه است.رئیس ستاد ارتش اسرائیل در خصوص این نوع حمله پهپادی به مرکز اسرائیل که بی‌سابقه بوده، نشست ارزیابی وضعیت برگزار کرد.سفارت آمریکا در اسرائیل نیز اعلام کرد وضعیت را از نزدیک دنبال می‌کند.
یحیی سریع، سخنگوی انصارالله، شاخه نظامی گروه حوثی‌ها اعلام کرد یک «حمله با کیفیت» علیه تل‌آویو انجام شده است.
رسانه‌های اسرائیل به نقل از مقامات ارتش نوشتند اطلاعاتی در خصوص احتمال حمله پهپادی به اسرائیل در اختیار نداشتند و این امر که پهپاد در آسمان تل‌آویو شناسایی شد اما هدف قرار نگرفت، ناشی از «اشتباه انسانی» بود.به گزارش سازمان امداد و نجات اضطراری اسرائیل، یک مرد ۵۰ ساله در یکی از ساختمان‌های محل اصابت پهپاد شدیداً زخمی شد و بر اثر شدت جراحات جان داد. این گزارش از «رخنه عمیق ترکش» به بدن مرد جان داده خبر داد.گزارش این سازمان حاکی است هشت تن دیگر که زخمی شده بودند، به بیمارستان‌های مرکزی انتقال یافتند.سخنگوی ارتش اسرائیل اعلام کرد رخنه پهپادی که به انفجار منجر شد، آژیر خطر حمله را به صدا درنیاورده بود و این اشتباه نیز در دست تحقیق است.
نیروهای امنیتی زیادی از پلیس و نهادهای دیگر اسرائیل با رسیدن به محل انفجار به بررسی پرداخته و مقامات فرمان ارتقای سطح آمادگی دفاع هوایی را صادر کردند.
نیروی هوایی گشت‌های هوایی خود را در پی این رویداد تشدید کرد اما اعلام شد دستوری ویژه در مورد زندگی مردم در اسرائیل داده نشده است.
 
برچسب ها: اسرائیل
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها