به روز شده در ۱۴۰۳/۰۶/۲۷ - ۰۰:۱۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۴/۳۰ ساعت ۱۷:۴۳
کد مطلب : ۴۸۲۱۳۹
مدیرعامل همراه‌ اول: فیلترینگ باعث کاهش شدید کیفیت اینترنت شده است

فیلترینگ بازی دو سر باختی که تنها برنده‌اش فیلترشکن‌فروش‌ها هستند

دو سوم مشترکین از فیلترشکن استفاده می‌کنند
گروه فناوری: مدیرعامل همراه اول تصریح کرد: وقتی دو سوم مشترکین از فیلترشکن استفاده میکنند، واقعا تنها برنده این ماجرا و غائله دوستانی هستند که دارند فیلترشکن میفروشند.
فیلترینگ بازی دو سر باختی که تنها برنده‌اش فیلترشکن‌فروش‌ها هستند
مهدی اخوان بهابادی در جلسه مجمع سهامداران همراه اول افزود: فیلترینگ چند اثر منفی روی سیستم ما می‌گذارد، اثر منفی اول آن روی کیفیت اینترنت کشور است که یک قسمتی از گلایه به حق مشترکین درخصوص کیفیت اینترنت نتیجه پیاده‌سازی سامانه‌های فیلترینگ هست که در شبکه ارتباطی کشور دارند فعالیت می‌کنند و بعضا دقیق عمل نمی‌کنند و یک حجم پردازشی دارند انجام می‌دهند برای اینکه بتوانند فیلتر بکنند که به شدت اثر کاهش کیفیت روی اینترنت و تجربه مشترکین کل اپراتورهای کشور گذاشته و باعث کاهش و افت کیفیت شبکه اینترنت کشور شده و اپراتورهای کشور دست به گریبان این موضوع هستند. اخوان بهابادی در پاسخ به پرسش یکی از سهامداران درخصوص اثر  فیلترینگ روی کسب و کار همراه اول با بیان این موارد می‌گوید: موضوع دیگر، فراگیرشدن فیلترشکن‌ها است، الان تقریبا در شبکه همراه اول حداقل دو سوم مشترکین همراه اول دارند از فیلترشکن استفاده می‌کنند.
 فیلترشکن گوشی مردم را آلوده می کند
مدیرعامل همراه اول با طرح این سئوال که استفاده از فیلترشکن چه تبعاتی روی شبکه ما دارد اظهارکرد: مشکل دیگری که فیلترینگ ایجاد می‌کند، مشکل امنیتی است، فیلترشکن گوشی مردم را آلوده می‌کند، در کنار فیلترشکن بودن، گوشی مشترک را به بد افزار آلوده می‌کنند و هر کدام این گوشی‌ها، به عنوان یک حمله‌کننده سایبری به شبکه ارتباطی کشور عمل می‌کند و هزینه بسیار بالایی از نظر فنی به اپراتورها تحمیل می‌شود تا امنیت شبکه را بتوانند دوباره برقرار بکنند. موضوع دیگری که حادث می‌شود این است که وقتی فیلترشکن کار می‌کند، یک ریسورسی و منابعی را از شبکه اپراتور اشغال می‌کند، چون نحوه اتصال از طریق فیلترشکن با نحوه اتصال عادی متفاوت است، اپراتورها دارند بخشی از منابع سخت افزاری و لایسنس‌های نرم‌افزاری خود را صرف این می‌کنند که مردم با فیلترشکن متصل می‌شوند. وقتی دوسوم مشترکین از فیلترشکن استفاده می‌کنند، واقعا تنها برنده این ماجرا و غائله دوستانی هستند که دارند فیلترشکن می‌فروشند. ما معتقد هستیم که بسیار بالاتر از درآمد دیتایی که وارد اپراتورها می‌شود، چندین برابر آن دارد بابت هزینه فیلترشکن پرداخت می‌شود و غائله و ماجرای فیلترینگ به عقیده ما، بازی دوسر باخت است.
وی صراحتا اعلام کرد: استمرار وضعیت موجود قطعا اوضاع را نابسامان‌تر می‌کند، امیدوار هستیم که انشاءالله در این حوزه در کشور تدابیری اتخاذ شود، آقای دکتر پزشکیان هم در شعارهای انتخاباتی‌شان اشاره کردند که در مورد فیلترینگ بازنگری خواهند داشت، به نظرمن سیاست‌ها در دولت بالاخره باید یک بار دیگر حلاجی و حل و فصل شود که اثر منفی آن روی اپراتور نداشته باشد. مهدی اخوان در پایان تصریح کرد: به غلط گفته می‌شود که درآمد اپراتورها با فیلترینگ بالا می‌رود که اصلا اینطور نیست و برای اپراتور جز هزینه هیچ فایده‌ای ندارد و به شدت مخالفش هستیم.
* توضیح ضروری اینکه مدیرعامل همراه اول چرا در آخرین روزهای عُمر دولت سیزدهم، یادش آمده که از معایب فیلترینگ سخن بگوید و طی این 3 سال سکوت کرده بود؟
برچسب ها: فیلترینگ
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها