به روز شده در ۱۴۰۳/۰۶/۱۷ - ۱۷:۴۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۳/۰۵/۰۴ ساعت ۱۴:۰۶
کد مطلب : ۴۸۳۰۶۵

جزئیات جدید  از حمله به ترامپ 

جزئیات جدید  از حمله به ترامپ 
گروه بین الملل: کریستوفر ری رئیس اداره آگاهی فدرال آمریکا، اف‌بی‌آی، در جلسه پاسخ به کنگره به ارائه جزئیاتی درباره سوء‌قصد نافرجام به جان دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا، پرداخت.
پس از این سوء‌قصد، اف‌بی‌آی تحقیقات جنایی را در این باره آغاز کرد.  ترامپ در تجمعی در شهر باتلر، در ایالت پنسیلوانیا، از ناحیه گوش مورد اصابت گلوله قرار گرفت.
رئیس اف‌بی‌آی گفت هنوز انگیزه فرد مهاجم روشن نیست و افزود که فرد مهاجم چند روز پیش از حادثه درباره ترور جان اف کندی، سی و پنجمین رئیس جمهور آمریکا که در سال ۱۹۶۳ میلادی ترور شد، تحقیق کرده بود.
او می‌گوید بازرسان پهپادی را که به گفته رئیس اف‌بی‌آی حدود دو ساعت قبل از حمله به تجمع نزدیک شده بود یافته‌اند.پلیس فدرال آمریکا همچنین سه وسیله انفجاری را یافته است؛ دو وسیله در خودروی فرد مهاجم و دیگری در خانه او.بر اساس آنچه اعلام شده، این مواد منفجره قابلیت انفجار از راه دور داشت و فرد مسلح یک فرستنده با خود حمل می‌کرد.
 ری همچنین گفت «در حال حاضر» مستنداتی وجود ندارد که همراهی دیگران با فرد مهاجم را در این حمله تائید کند.رئیس اف‌بی‌آی می‌گوید هنوز سئوالات بی‌پاسخی درباره این تیراندازی وجود دارد. او افزود که هشت فشنگ روی بامی که فرد مسلح در آن مستقر شده بود پیدا شده است.او تائید کرد که فرد مسلح، همان گونه که رسانه‌های آمریکایی گزارش کردند، در بالای جمعیت حاضر پهپادی را به پرواز درآورده بود. ری می‌گوید بازرسان در حال کار برای رمزگشایی پیام‌های ذخیره شده در تلفن مرد مسلح هستند و به جستجوی شواهدی درباره انگیزه او از این اقدام ادامه می‌دهند.
دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور پیشین و نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، روز شنبه ۱۳ ژوئیه در آغاز گردهمایی انتخاباتی‌اش در ایالت پنسیلوانیا هدف شلیک قرار گرفت.
این حمله سوالات و انتقادات بسیاری را درباره نحوه تامین امنیت مطرح کرد.در پی این سوءقصد کیمبرلی چیتل، رئیس سرویس مخفی آمریکا، از سمت خود استعفا داد.
خانم چیتل در جلسه کنگره مسئولیت «قصور امنیتی» را بر عهده گرفت و اذعان کرد که این حادثه «مهم‌ترین شکست عملیاتی سرویس مخفی در دهه‌های اخیر» در آمریکا بوده است.
نهادهای امنیتی آمریکا هنوز در تلاشند تا انگیزه احتمالی این مرد ۲۰ ساله از تلاش برای ترور ترامپ را دریابند.توماس کروکس پس از تیراندازی به سوی جمعیت توسط تک‌تیرانداز سرویس مخفی کشته شد.این حمله منجر به کشته شدن یک نفر از حضار و زخمی شدن چند نفر دیگر شد. کروکس اهل بتل پارک در ایالت پنسیلوانیا بود که حدود ۷۰ کیلومتر با محل سوءقصد فاصله داشت.
به گزارش یک روزنامه محلی، کروکس سال ۲۰۲۲ با دریافت جایزه‌ای ۵۰۰ دلاری برای ریاضیات و علوم، از دبیرستان بتل پارک فارغ‌التحصیل شده بود.
 
برچسب ها: دونالد ترامپ
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها